torsdag 1. oktober 2009

Slik gikk det ikke

Dette er innlegget hvor jeg skulle skryte av mitt trådløse internett. "Sett USB-modemet i pc-en, og Mobily Bredbånd istallerer seg selv. Du er på nettpå 1-2-3!" Det står det på boksen. Og på reklamelappene jeg fikk med, åpenbart for å dele med mine venner og bekjente når jeg buzzer. Siden jeg altså prøver telenor trådløst bredbånd gratis i 6 mnd som en Buzzador.


Vel, jeg puttet USB-modemet inn, men ingenting skjedde. Pc'n indikerte at jeg hadde et usb mass storage device installert, ikke helt det jeg mener den er, men greit nok... Jeg prøver å manuelt få startet programmet som skulle autostarte. Det er ikke så lett, men en del frustrasjon, en restart og noen feilmeldinger senere, så starter den da. Forteller meg at den ikke er laget for å kjøre i windows, men starter. Sier det er noe feil med den, men starter. Og jada, jeg setter det hele i gang, og ser i bruksanvisninga. "installasjonen kan ta noen minutter". Greit, jeg rekker strikke et par pinner på teppet da. Det er 6 gjenstående minutter. Greit. Vent, det er 9 gjenstående minutter? 11? 13? 17? Den teller oppover til 25 gjenstående minutter før den begynne å gå nedover igjen. Litt sakte. Før det kommer en feilmelding om at det er en fil som ikke finnes. Jaha, ja?

Litt mer klussing, prøving og feiling, så får jeg startet den igjen. Atter en gang 6 gjenstående minutter, som blir til 25 før det snur, og sakte men sikkert går det nedover. Til 21 minutter. Der står den... lenge. Jeg strikker en pinne for å telle masker, men kommer utav det når jeg finner ei maske jeg har mistet som jeg må plukke opp. Det pleier jeg ikke gjøre, så jeg gjør det sikkert feil, men den er da plukket opp i det minste. Ut pinnen, fortstt 21? Tviler, men strikker en ny pinne, for å faktisk telle maskene. Det er 173 i tallet. Fortsatt 21 minutter gjenstående.

Tviler. Skjer det noe? det ser ut som om et eller annet jobber, men jobber denne installasjonen? Ingen feilmelding, men ingen fremgang heller... Men jeg vil liskom ikke avslutte den når den tross alt sånnsett muligens jobber... det blinker i denne usb-saken i alle fall. Jeg strikker en pinne til. Klokka drar seg mot leggetid... Min 1-2-3, du er på nett og kan blogge om hvordan du teioretisk sett kunne sittet på toget eller i parken eller noe sånt nå, blir bare en kladd offline, mens jeg venter. Venter på at den evt skal installere seg. Tenker at det nok blir i morgen... For fortsatt er det 21 gjenværende minutter, og det har det vært lenge nå.
 
Jeg avbryter. Får prøve igjen i morgen. Så dette innlegget postes via vår ordinære internettoppkobling. Som ikke fungerer på toget eller i parken eller andre steder, men som i det minste fungerer her hjemme..

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...