tirsdag 14. juni 2011

En tomatplante ute, og den blomstrer!

P6140303

Ja, se, tomatplanten min blomstrer!

Jeg hadde jo opprinnelig fire tomatplanter. En overlevde ikke omplanting til stor potte, de andre to er det tvil om, men denne trives, og i tillegg til den knoppesamlingen som har fått et par blomster finnes tre knoppesamlinger til i ulike størrelser, den minste så liten den nesten ikke er å se enda, vi får se om de utvikler seg.

 

P6140304

Her er i alle fall den friskeste tomatplanten min, ganske stor! Den har litt lite jord, jeg skal hente mer i boden og etterfylle, når det ikke regner sånn… Jeg skal få en paprikaplante over i den potten som inneholder den døde tomatblomsten, og en i den potten som inneholdt denne, de to siste tomatplantene må jeg nok stelle varsomt med og se om de overlever eller om de er helt tapt. (Neste år skal jeg plante litt flere…)

1 kommentar:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...