fredag 9. oktober 2009

Blått babyteppe


Da er det blå babyteppet ferdig. Teppet er strikket i tynn merinoull, på tykke pinner, et lett og luftig teppe. Det måler omtrent 1*1 meter, sånn helt på øyemål, og er et deilig teppe som babyen vil ha glede av lenge.

Dette er et teppe jeg har strikket for meg selv, det er en gave til min nevø som enda ikke er født, men jeg strikker tilsvarende tepper til salgs om ønskelig, for øyeblikket tenker jeg at jeg sier jeg kan strikke et slikt for 500 kr pluss porto (priser kan bli justert i fremtiden.)

Dette er er altså i ubehandlet ull som må håndvaskes, men det kan jo strikkes et i en babyull-blanding som tåler maskin om det er ønskelig, dog vil det neppe bli helt like luftig og mykt, vil jeg tro.

Dette er strikket på skrå, med en litt søt hullkant som dekorativ kant. Alternativt kan det hekles på en kant, kanskje i en annen farge? Eller, både hullkant og heklekant :)

Planen til denne gaven  er å strikke litt tilbehør i samme farge, så snart kommer det nok bilde av litt mer lyseblått...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...