torsdag 1. oktober 2009

Litt lite blogging i det siste?

Ja, uvisst av hvilken grunn.

Eller, delvis av viss grunn også, sånnsett, vi har jo vært bortreist i helga. Langhelg, vi starta hjemmefra fredag morgen (så "morgen" som det blir når man må bytte dekk på bilen før man fyller den med folk og baggasje...) og kjørte tilbake på tirsdag.

Nå er det første strikketeppet levert til sin rettmessige eier, min mann fikk altså en lillesøster for snart to uker siden, min vesle svigerinne. Ei skjønn lita jente, som vi fikk kose litt med. Dog, når jeg holdt henne begynte hun å søke, smatte, og sutte på genseren min... Jeg ammer altså fortsatt min 13 mnd gamle sønn, og hun kjente tydligvis lukta av melk...

Guttungen var slett ikke i form på turen. Natt til lørdag merka jeg at jeg syntes han var litt varm, men tenkte "trang seng (*), varmt soverom", og tenkte ikke så mye mer over det. Utover lørdagen syntes jeg han fortsatt var varm og virket utilpass, så vi målte feberen... Den kvelden vi kom hjem var han igjen feberfri, i mellomtiden hadde han 39-40 i feber. Vi så ingen tegn til at han ellers var syk, ikke forkjøla, ikke ørevondt, ikke mgetrøbbel, men åpenbart utilpass med feberen, så vi ga ham febernedsettende. Jeg tenkte det kanskje var den 4. barnesykdom/tredagersfeber, men neida, det dukka aldri opp det utslettet når feberen ble borte, så.. aner ikke. Men han eide ikke matlyst, ble amma dagen (og natta) gjennom, men vi fikk i ham hans favorittmiddagsglass som kveldsmat de fleste kveldene (Småfolks kjøttkakeglass for 8 mnd...) Nå er han heldigvis frisk igjen!

(*) Svigermor HADDE for all del satt frem babyseng, men vår sønn nekter for tiden å sove i egen seng, så han sover i voksensenga. Hvilket er greit nok når vi har vår dobbeltseng, men når vi deler ei "halvannenseng", og blir tre stykker oppi den, så blir det litt småtrangt...

Men, nå er jeg her igjen da. Kom til å trykke på noe innstillingsendringer på bloggen, så jeg må se om det kommer noe rare greier, i så fall prøve å få det bort igjen... Men det ordner seg vel. Nå skal jeg bare leke litt småteknisk, så kommer et nytt innlegg om hva jeg da driver med :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...