fredag 2. oktober 2009

Men NÅ!

Nå kunne jeg teoretisk sett sittet i parken, eller på stranden og blogget. Sånn teoretisk sett.

I praksis er det ikke vær for å sitte i parken eller på stranden, men jeg kunne jo sittet på toget, eller i bilen på vei på helgetur eller noe.

For NÅ virker mitt mobile bredbånd! Det var bare det at jeg fikk ikke innstallert programvaren som lå på modemet fordi jeg har vista, da måtte jeg ha en annen versjon, fant jeg ut på telenor sine sider. Og vips, så fikk jeg lasta med det i gårkveld, og derved fungerer det i dag :)

Men sånn i praksis så sitter jeg likevel på stua da... og ser beat for beat på nrk...

Men det funker i alle fall, og dersom det hadde kommet forrige uke, så hadde vi kunne brukt det i bilen på vei østover. I alle fall min mann da, de timene guttungen sov... Jaja, vi har MANGE bilturer forran oss det neste halvåret vi... Altså, sånne lange. Sånne dagsturer. Og ettersom dette funker alle steder det er mobildekning, og det er det jo stort sett oppgjennom veiene så vidt jeg vet, så er det jo kanskje mulig å bruke det da. Og, litt sånn ellers. Ja, for jeg skal prøve det ut, og fortelle andre litt om det om det faller seg sånn. Siden jeg altså er buzzador.

Men en minst like kjekk sak synes nå jeg, var pakke fra min favorittbutikk, Bleieboden. Jeg bestilte noen bleier for et par uker siden, men dessverre kom den ene bleien feil. Slikt skjer jo, men jeg sendte en mail for å spørre om hvordan jeg fikk byttet denne i den jeg hadde ment å bestille. Innen en halvtime (sent på kvelden...) hadde jeg fått svar, ny bleie skulle selvsagt komme i posten neste dag, med returkonvolutt til den feilsendte.

Men dagene gikk, og inngen pakke kom. Posten er litt treige mellom bleieboden og meg, men denne var dessverre sendt som brev. Dvs, egentlig er jo det fint, for brev skal jo komme fort frem, mens som pakke tar det altså ordinært tre dager ikke inl avsendeslssagen. Men, som brev er der ingen sporing. Og bleien kom ikke. Så jeg etterlyste den, og vi ble enige om å vente over helga, så kom den nok. Men den kom ikke, og jeg dro på langhelgetur. Så vel hjemme sendte jeg ny etterlysning, og atter et meget hurtig svar. Ny bleie ble sendt samme kveld (sent onsdag kveld), og den feilsendte kunne jeg bare beholde. Denne nye ble ikke bare sendt med sporing, den ble levert på døra i dag.

Ja, til og med var der med noen vaskekluter i pakken.

Noe rart jeg elsker bleieboden?

Dersom noen gang den første bleien de sendte meg kommer, får jeg vel retrnere DEN i den vedlagte returkonvolutten da. Dersom posten noen gang finner ut at de skal levere den til meg...

Ny bleie er i vaskemaskina nå.

Og mannen bedriver gjerdebygging på stua. Dvs, for å gi guttungen større bevegelsesradius, men samtidig hindre ham i å brenne seg på vedovnen, eller falle ned trappa, så setter han opp sikring. Vi har hatt sikring før også da, men da fikk han bare mulighet til å bevege seg på halve stua, noe som var greit når han var så liten, men nå er han litt større.

Når dette er ferdig, må vi vel også gjøre noe på kjøkkenet, sånn i forhold til å hindre ham i å nå tak i kniver og vaskemidler og denslags... Sånn går nå dagene...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...