lørdag 13. juni 2009

Lørdagskveld, strikkekveld.

Jeg begynte visst litt sent på dette babyteppet, i forhold til terminen. Ja, altså, for jeg er som kjent ikke den som strikker fortest, og garantert kommer jeg til å trenge å strikke noe annet i mellomtiden, fordi jeg trenger "å bli ferdig med noe", da dette føles som et evighetsprosjekt. Men jeg har jo ikke en evighet, det er ikke mer enn rundtom tre mnd til mottakeren er ventet ut i denne verden...

Så her sitter jeg på en lørdagskveld, ser tv og strikker. Koser meg egentlig helt fint med det altså, og enda er antallet masker overkommelig. (Ved siste telling var jeg kommet opp i 90, det øker jo med en maske pr pinne.) Jeg har et ganske stort nøste igjen enda, så det er nok lenge til jeg begynner på fellingen.

Men det blir et deilig teppe da, det er mykt, luftig og deilig. Jeg vet det er et deilig teppe, vi har jo et til junior, som jeg strikket (men det strikket jeg på langs, like mange masker på hver pinne, enda mindre motiverende, sånnsett, men det var jo til babyen min, så det var motiverende i seg selv...) Han bruker det hele tiden, legger det over ham i senga, i tillegg til dyna, for dyna forsvinner somregel, da er det godt å ha et tynt ullpledd. Ellers er det deilig i vogna, i bilen på vinteren... ja, deilig. Så det skal lille babyen få :) Og, "motiverende" nok, så skal jeg strikke enda et til... Men, det er jo kjekt også da. Så lenge jeg får strikke noe annet innimellom, ei og anna ullbukse i det minste. Ikke at han trenger flere ullbukser da, men... noe må jeg da strikke som avveksling...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...