fredag 12. juni 2009

Fredag, deilige fredag!

Ja, så er de fredagskveld.
Og, har vi et liv? Ikke det nei?
Vi spiste taco mens vi så "norge rundt"! Og ikke mindre skremmende, vi kunne faktisk svare på konkurransespørsmælet deres!
Jeg husker fra min barndom, da var konkurransen noe man måtte finne ut av/vite. Men hva er den nå? Joda, "vi viste et innslag om bla-bla-bla forrige uke, og der så vi dette, hva heter/er/gjorde de der?" Altså, for å kunne vinne konkurransen, må man ha sett forrige uke også...
Og altså... vi kunne svare på ukens konkurranse...

Men, jeg kaller denne posten "deilige fredag", for jeg synes det er en deilig fredag jeg.

På slutten av arbeidsdagen kom min mann og vår sønn på besøk til meg på jobb. Mannen er hjemme i permisjon nå, og gutta mine hadde seg bytur. Guttungen hadde sovna få meter før de kom frem, men han våkna etter ei lita stund. Så da fikk han seg grøt og tørr bleie, før vi rusla rundt på hilserunde, og han sjarmerte de fleste med sine smil. "Er han alltid så blid?" spurte de, og kommenterte at "Ja, han er nå lik faren også, ser jeg, før har vi bare sett at han er lik deg" (Min mann har de fleste på jobb ikke sett før) Kjempekoselig å vise frem den store, skjønne, sjarmerende og smilende guttungen min. Deilig fredag.

Så dro vi hjem, og siden guttungen ikke har sovet så mye i dag (han pleier jo gjerne sove en times tid, men våkna etter ti minutter da de kom til meg, og hadde sovet kort lur på formiddagen også) tenkte vi han skulle få en ekstradubb når vi kom hjem. Det har han i det siste fått noen ganger, men jeg tror vi skal slutte med det...

For sove ville han ikke, på tross av at vi trilla vogn i gangen og sang, så jeg tok ham med på soverommet, hvor jeg amma ham på senga, men han ville slett ikke sove, så vi sto opp istedet, og tulla og leika og styra litt, frem til en litt tidlig kveldsrutine med mat etterfulgt av en tur på badet. Han var i seng en liten halvtime før han pleier, men han sovna kjempelett! I det siste har vi trøbla litt med at han ikke vil legge seg ned. Reiser seg opp med en gang. Og siden han sover i vugge, likte vi ikke helt det, så det ble til at en av oss lå i senga vår med ham til han sovna, før vi la ham sovende over i vugga. Jeg lurer på om det at vi har latt ham få en "ekstradubb" fordi han hadde sovet lite på dagen, kan ha vært medvirkende til dette tullet, for i kveld amma jeg, la ham over i vugga i "halvsøvne", sang nattasangene og da sov han allerede før jeg gikk ut! Deilig fredag. (Planen er forresten å bytte ut vugga med seng i helga, han er blitt for stor til vugga, han er nesten like lang som madrassen, og har altså en tendesn til å reise seg i den. Det er ei dyp vugge som står på gulvet, det skal mye til at han faller ut av den altså, men likevel, på tide å bytte til seng. Den lille babyen min er ikke helt så liten lenger...)

Og etter at guttungen var vel i seng laga vi taco og koste oss med. Og nå sitter vi og sløver i hver vår sofa med hver vår pc, tv'n surrer, og jeg strikker på babyteppet til min lille svigerinne, innimellom surfinga. Hun blir ikke født på noen mnd enda, men det er lenge igjen på teppet også, så...

Passe slapp, deilig fredagskveld.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...