mandag 8. juni 2009

En sped start...


Dette kommer til å ta tid, og jeg må nok ha andre prosjekter underveis, for ellers går jeg nok lei... Men samtidig må jeg nok strikke jevnt og trutt, om dette skal bli klart til babyen kommer. Dette skal altså bli et babyteppe, strikket på skrå. Det er mildt sagt evigmange masker igjen før det er ferdig, men så er jo ikke babyen ventet før i september heller da, så det burde vel være gjennomførbart. Jeg hadde egentlig tenkt å strikke det slik som jeg strikket teppet til min sønn, da strikket jeg frem og tilbake, også hekla jeg en kant rundt tilslutt, den laga jeg blå. Så jeg kjøpte litt rosa tråd til å hekle kant rundt dette, siden det er til ei jente. Men, så bestemte jeg meg for å strikke på skrå i stedet, vi får se om jeg kanskje hekler en kant på likevel, selv om det er med hullkant... Vi får se, når jeg kommer så langt. Først skal jeg strikke opp nesten hele dette nøstet, og så begynne felle, og nøste opp det andre hespet, og strikke helt til jeg er ferdig. SÅ får vi se om det blir rosa kant på eller ei.
Denne bloggen handler visst mye mer om strikking enn jeg hadde planlagt... Den skulle handle litt om meg og mitt, det gjør den jo. Så skulle den handle om alt jeg skulle sy.... vel, har visst ikke sydd så mye... Det er et tiltak å sy, da må jeg vaske bordet og finne frem symaskina. Strikke kan jeg gjøre i sofaen mens jeg ser på tv... det blir derved lettere strikking enn sying, og derved mer blogging om ting jeg strikker enn ting jeg syr...
Men, klokka nærmer seg leggetid, så etter en siste runde rundt på nettet, er det på tide jeg krabber til sengs. Ny dag i morgen.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...