tirsdag 9. februar 2010

Jeg gikk tom for garn…

Ja, ikke helt tom for alt garn, men det garnet jeg strikker teppe av. Jeg visste det da, for det er jo lagt opp til å strikke halve teppet med ene nøstet, og andre halvparten med det andre nøstet, men da innledet jo jeg med et 15 cm “mellomstykke” som jeg ikke orket rekke opp fordi jeg ikke orket tanken på å plukke oppigjen 219 masker på pinnen og få alle rett vei og ikke miste noen nedgjennom…

Men altså, søndags kvelden skjedde dette:

 P2090334

Ikke mer garn til å strikke babyteppe. Jeg hadde en filmkveld, så på en av filmene Lovefilm sendte meg gjennom den siste Buzzador-kampanjen jeg er med på.  Og jeg måtte jo ha et strikketøy, selv om jeg surfet samtidig, så noen kjempeatrikking ble det jo ikke. Men jeg kom litt lenger på pulsvarmerene da: P2090333

Siden jeg var klar over at jeg kom til å gå tom for garn, hadde jeg selvsagt tenkt på en ordning. Dog var jeg litt sent ute med å bestille, så jeg hadde det altså ikke søndagskvelden. Men tanken min var rett og slett at siate hjørnet  kunne få en annen farge. Spørsmålet er HVILKEN farge. Hadde jeg visst om mottaker var en gutt eller ei jente ville jeg nok valgt rosa eller blått. Men det vet jeg jo ikke, så derfor må det bli en nøytral farge. Etter at pakken var på vei til meg fortalte jeg mannen om dette, og han kom på at det burde jo vært RØDT eller ORANSJE. JA, selvsagt, RØDT sier jeg. “Så du tror det er en liten Brann-supporter?” sier mannen. Nei, sa jeg, men det er vel en Liverpool-supporter…. (Det oransje kommer av Aafk) Men dette hadde jeg ikke kommet på i tide, så rødt var ikke med i bestillingen.

Mandag når jeg kom hjem fra Åpen Barnehage med min sønn, lå denne pakken fra 123knit i postkassa:P2090336 Grønn, lys og nørk lilla, lyseblå og rosa.

Tanken er enten lilla eller grønn (Om du leser dette i tide til å ha en mening, mamma’n til Lykkeliten, så er du velkommen til å ønske blandt disse fargene. Eller kombinasjoner av dem. Eller rødt, men da tar det enda et par dager før jeg får strikke videre, og den terminen er faretruende nær…) Jeg har en fjern tanke om å strikke et teppe med halvparten i hver av de to lillafargene også da, uten at jeg aner hvem som skal få det, selge det kanskje? Jeg bare tenkte det kunne være fint. De andre er bare med rett og slett fordi jeg fikk 5 stykker for under 200 kroner (219 DKK inkl porto for disse fem!) og tenkte at jeg helt sikket får strikekt noe søtt lyseblått og rosa til noen babyer en gang… Jeg er jo fadder på ei lita jente, og skal straks bli tante til en liten gutt, og flere babyer kommer sikkert, dessuten er det jo alltids mulig å tilby for salg…

4 kommentarer:

  1. Ååå! Søteste du som strikker teppe!
    Ja, så kommer den tåren i øyekroken, bare fordi jeg blir rørt!! hihi! *hormontroll*

    Nå vet jeg ikke om du har begynt å strikke videre, men både grønn og lilla er flotte farger!! Kanskje grønt er å foretrekke, men i det store spiller det ingen rolle!

    Å Liverpool supporter blir den nok ja! :D
    Men blir nok nok av røde effekter etterhvert, så vi skal nok klare oss! ;)


    Ååå, du er så søt!
    ..og ja, terminen er faretruende nær! Blir helt stresset jeg!


    Ha en fin dag! Klem!

    SvarSlett
  2. Hadde du ikke fått med deg før nå at jeg strikket teppe til Lykkeliten? Det trodde jeg du hadde sett her før, ellers skulle jeg da holdt det hemmelig som en overrskelse...
    Men du skjønner... jeg strikket til min svigerinne... Jeg har strikket til min nevø. Også følte jeg at jeg blir jo "lissomtante" til Lykkeliten, siden du er reservelillesøstra mi. Så når jeg strikka til babyen til broren min, så følte jeg at når reservelillesøstra mi, forloveren min, skulle få en baby også, så "måtte" jeg strikke et til. Så det gjør jeg.

    Jeg har ikke begynt nei, så da blir det grønn.

    Ikke det, jeg blir absolutt ferdig til din termin altså, i god tid, selv om jeg skulle ventet på rødt garn, men jeg er jo litt ivrig etter å fortsette, slutten er gøyest, for man merker så fort at det blir snart ferdig :)

    Ha en fin dag du også!

    SvarSlett
  3. Nei, vet du, jeg er tydligvis helt i min egen verden, for har jo sett snakk om desse teppene du strikker, men dette har gått meg hus forbi!!
    Men jeg ble KJEMPE GLAD!! Snille liksom-storesøsteren min! :D

    SvarSlett
  4. Det er lov å være i sin egen verden da :)

    *nøste garn*

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...