torsdag 4. mars 2010

Nye ting ut av huset

Jeg lovet en oppdatering på dette.

Det går ikke så fort fremover, for jeg føler det på være SKIKKELIGE ting når jeg kaster/gir bort for at de ksal komme på lista, ikke bare sånn der "gikk ut med ei stor kasse papp til innsamling" eller "pantet to poser med flasker" eller "leverte to poser med glass og metall", selv om dette er ting som helt åpenbart er synlige forbedringer i huset, så er det mer "vedlikehold", ikke egentlige ting ut av huset, slik planen med dette er. Men jeg jobber meg videre, i alle fall. så får vi se hvor langt jeg kommer, kanskje 365 er et litt for høyt mål...

  1. Gammelt undertøy
  2. Gamle medisiner, nå levert på apoteket slik slike ting skal
  3. Ei skjorte mannen definerte som for liten er levert i nærmeste UFF-container
  4. Ei skjorte til, som rett og slett var kjøpt for liten
  5. 5 nyfødtbleier (papir) som jeg ga til min nyfødte nevø (eller hans foreldre)
  6. 4 up&go bleier i størrelse "ikke helt enda nei" som jeg også ga til min nevø
  7. 1 pakke engang stelleunderlag som jeg også ga til min nevø.
  8. Bleiebøtte, sånn til papirbleier, som jeg ga til mine foreldre, for besøk av min nevø
Ja, denne oppdateringen bærer åpenbart preg av "gratisting vi fikk da vi fikk baby, som vi ikke bruker siden vi har en tøybleieunge", men som jeg tenkte at papirbleiebrukere (og slektninger) kunne få bruke. Siden denne knerten kjapt byttet 3-4 bleier på en god time en dag de var på besøk hos mine foreldre (bæsjebleier på nyfødt må byttes med en gang, ellers blir stumpen sår. Og han trykker ut litt, så må han bytte, og da våkner han, og da vil han ha mat, og måltider avsluttes med... ja, behov for ny bleie...) så er det jo greit  for dem å ha ei bleiebøtte, så kan de bare tømme den etter endt besøk/helg. JEG trenger den i alle fall ikke, vi kaster ikke bleiene våre. (og har ikke besøk av papirbleieunger like ofte)

I tillegg fikk jeg ut av huset de to babyteppene og den vesle babylua da, men det er jo ting jeg hadde laget for å gi bort, så de teller heller ikke på listen.

(Kjapp oppdatering, punkt nummer fire hadde jeg visst glemt ut) 




2 kommentarer:

  1. Jeg beundrer denne planen din! Slettes ikke noe dumt gjøremål! :) Deilig å se at det blir ryddigere for hver ting!

    SvarSlett
  2. Ja, det er en god plan, men jeg ser at 365 ting kan bli litt krevende, når jeg setter litt regler for hva som "teller" på lista... Men det gjør godt å få ting UT! Vi har en del "dobbelt og trippet opp" i kjøkkenskuffene, og ting vi har fått som aldri brukes, det skal noe ut der også ja. (Men det meste av det som aldri brukes kommer fra mannens familie, så det må tråkkes litt varsomt. Det er jo litt tilfeldig, men enkelte ting har man bare ikke bruk for...baktunge øser som velter ut av gryta/bollen fordi håndtaket er så tungt, f.eks)

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...