onsdag 1. juni 2011

3 månederskontroll og ekstra vektkontroll

Ja, Mikro har passert tre måneder. Derfor har hun også vært på tremånederskontroll på helsestasjonen. Vaksinetid. Denne kontrollen fant sted for over ei uke siden, jeg er bare ikke så aktiv på blogging for tiden. Men her kommer en rapport, og vips så kan jeg blogge oppdateringa i samme slengen.

Mikro ble kledd av og lagt på vekta som vist 4910 gr. Hun ble målt til 60,5 cm. Har absolutt strukket seg i lengden, fra de 49 cm hun var tre måneder tidligere! Store jenta mi. Favorittsideproblematikken vi har vært nedom HS for virket som å ha løst seg, hun snur hodet fint begge veier. Hun er sterk og våken, pludresnakket med hs. Fin jente. Vaksine liker hun ikke, og siden denne jenta ikke lar seg trøste av pupp gråter og hyler hun resten av tiden, og i en halvtimes tid på venterommet før hun er rolig nok til at jeg får ammet henne…

Men altså, det var den vekta… 4910 er 650 gram mer enn sist. Det er 6 uker siden sist. Det betyr fall på kurvene, hun burde gått opp minst en kilo… Ny time til kontrollveiing. HS mener jenta har falt for langt under sin egen kurve. Ja, jeg er enig, hun er nok under kurven sin. Men vi vet ikke helt hvilken kurve hun hører til på heller. Forrige veiing var ved 6 uker, da hadde hun gått opp over en halvkilo siden 4 uker, altså på 14 dager. Fordi hun hadde en “oppfeiting” etter at hun jo faktisk hadde gått NED i vekt når hun var syk. Kurven hennes spretter derfor litt opp og ned i starten, og jeg tror ikke hun klarer holde seg på den streken forrige måling var på. Men over to streker lenger ned skulle hun jo likevel ikke være, så hun må legge på seg mer ja. Men vi skulle ikke gå igang med noe tillegg eller sånn nå, bare amme videre, og se hva neste måling viste.

Den kontrolltimen var i går, og da veide jenta 5190, altså 180 gram opp på 8 dager, uten at jeg har gjort noe særlig annerledes… jeg ammer nå bare…

Men i alle fall, jenta vokser og utvikler seg, fine jenta mi!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...