tirsdag 14. september 2010

Er det grenser for hvor mange strikketøy man kan ha?

Hvor mange strikkede ting man kan trenge?

For jeg ser ikke at jeg når grensen med det første, jeg har på min i alle fall mentale liste, og delvis på den her på bloggen og/eller ravlery de to prosjektene som jeg driver med, og tre eller fire til. Pluss planer om nlånisselue, var sant ja. Og enda litt til dersom Mikro er jente.  Pluss bleiebukser til nyfødt, selvsagt, Jeg ser ikke at jeg skal gå tom for prosjekter med det første, nei.

Det var en kollega som uttalte det nemlig, at det er grenser for hvor mange strikkegreier man kan bedrive en høst/vinter med. Dette kom opp under en samtale om sykemelding da. Jeg jobber jo 100% enda, og vil gjerne fortsette med det. Jeg ble delvis sykemeldt fra ca halvveis sist. Da ble det en del strikking på meg. Denne gangen merker jeg, i motsetning til sist, dessverre tegn til bekkentull. Jeg har derfor bestilt en legetime. Kollegaen lurte på om jeg trodde jeg ville bli sykemeldt. Det tror jeg ikke, det vil jeg ikke, for det trenger jeg ikke, enda i alle fall. (Legetimen er bestilt for å få henvisning til fysioterapi, dersom legen er enig med meg i at dette tyder på bekkenløsning da…) Som jeg sa, det fungerer jo greit å jobbe, så lenge jeg kan gå litt rundt innimellom. Og ikke gå så fort. Og åvære hjemme ville jo bli kjedelig. Sitte på sofaen, trykke på pc, se på tv, lese eller strikke. (For husarbeide er jo ganske lite aktuelt om man er sykemeldt grunnet bekkenløsning da.) Og da var det altså hun sa det om grense for hvor mye strikketing man trenger.

Ja, jo, det er sikkert det. Men sannelig om jeg vet, jeg tror ikke jeg når den grensen med det første, med eller uten sykefravær. Og selv om det er kjekt å strikke, så håper jeg å fortsatt jobbe 100% så lenge som mulig.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...