fredag 17. september 2010

Det finnes ikke dårlig vær, bare dårlige klær…

Ja, det er altså planleggingsdag i barnehagen i dag. Derved ble det hjemmedag for meg og Knerten i dag. (Pappa’n tok nemlig den første, dette er årets andre. Siden august, ja.) Koselig med hjemmedag.

Ikke like koselig vær. Plask, plask. Men, ut må man jo. Det var litt opphold akkurat når han var trøtt, så vi fikk oss enliten trilletur, lufte hunden. Kort tur, det begynte å regne, så hunden ville hjem, og gutten sovna, så det ville gjerne jeg også… Men, leke ute. Det fortjener jo gutten, som dessuten trenger å bruke energi, mener mor. Bygge togbane er kjekt det, lese bøker, bygge duplo og puslespill også. Men veldig stort energiforbrukt er det ikke innvolvert, selv hos en toåring som vel og merke løper mye frem og tilbake underveis…

Men det regna, jeg utsatte. Tilslutt var det bare å innse at det ikke ble bedre, og “men det regner altså…” la ingen demper på Knerten, som bare fastslo at vi “må ha  (s)tøvler og hette!” Vi var ikke ute mer enn ca 30-45 minutter, men med regnintensitet som tidvis minnet om dusjen, dog ikke i temperatur, var det nok det. Men jeg måtte innse… hvorvidt det finnes dårlig vær er muligens åpent for debatt, men det med klær…

Klærene Knerten hadde under sin reimatec-dress var tørre. Litt vått fremst på ermene, men ellers tørt. Klærene under min regndress…. vel, genseren hadde våte flekker medti cm diameter på begge skuldrene… Forutseende nok hadde jeg ulltrøye under den genseren, så jeg ble ikke kald da, i det minste. Men jeg tror jeg trenger ny regndress… en som er vanntett?

Men den yngste av oss var tørr (noe som får meg til å lure på hvorfor jeg fikk hjem en pose med klær fra innerst til ytterst fra barnehagen i går, det virket som om alt var blitt vått, jeg antok ute. Men han har samme type dress der. De er muligens ute lenger av gangen, men disse dressene har holdt ham tørr i mang en våt lekestund før han begynte der….) og syntes utelek i plaskregn var topp!

Og mor må bare innse at regn ikke hindrer de små i å kose seg, så det er bare å kle seg etter været og gjøre det beste utav det. Jeg burde jo huska det, det er jo ikke som om det er helt fremmed for meg å være hjemme med denne gutten, også i regnvær… En hjemmedag var i alle fall kos det :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...