tirsdag 9. februar 2010

Guttungen har fått ny lekekrok forresten.

Årsaken til at jeg ikek kom igang med å strikke videre på babyteppet med det nye garnet i går er at jeg ikke hadde fått åpnet pakken enda da jeg fikk sms fra min mann om at han kom på toget en liten time senere, om vi hadde spist og plukekt ham opp da, kunne vi dra rett på Ikea. Så det ble mat til guttungen, tørr bleie (og en telefonsamtale med min mor, siden hun hadde ringt mens vi var ute) og vips så var vi klare, dro rett på ikea, kjøpte bokhylle og leketeppe, hjem og lage middag, få guttungen i seng, så skulle herligheten monteres, etter at pulten som sto der var fjernet, og skulle det ryddes på plass litt leker, og ikke minst finne trykke plasser for det som hadde vært på pulten, og vips så var det leggetid.

Men se så fin lekeplass han har fått seg. P2090332

Ikke alle lekene, og slett ikke alle bøkene, er på plass enda, men den ene av de røde boksene inneholder duplo og treklosser. De andre er er eller mindre tomme enda, men det varer nok ikke lenge, vi har en løs plastboks med leker som nok fyller to av dem, og div som flyter rundtomkring av løse saker. Den pulten som skimtes i bildekanten også skal også vekk, men så langt kom vi ikke i går. På kort sikt blir der muligens stående en tv, rett og slett siden vi har en diger, stor, tung tv vi ikke har plass til, men på lengre sikt er tanken å få inn et lekekjøkken der. Kanskje han får til bursdagen?

Bokhylla er en Expedit 4x4, så den øverste rekken er en “voksenhylle” med div bøker og sånn, og på toppen en kombinasjon teknisk og pynt. Der står den tørkede brudebuketten min side om side med printeren… De nederste tre er forbehold ting vår sønn kan ta, rett og slett fordi han når så langt, og dette ER jo lekekroken hans.

1 kommentar:

  1. Oi! Så kjempekoselig! :D
    Tenker guttungen kommer til å stooortrives i sin nye lekekrok! :D

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...