tirsdag 2. februar 2010

Hva har vi gjort på i dag?

Ja, det spørr ofte pappamannen i huset guttungen om når han kommer hjem, jeg spørr jo gjerne også når jeg kommer hjem, det er vel litt sånn at vi vil vite hvordan dagen har vært, om det er noe spesielt, og ellers bare litt prat. Så også i dag… og jeg måtte tenke.
Vi har lest litt bok. Han har lekt på gulvet for seg selv (les: tømt kjøkkenskuffene og laget lyd med det han fant) Vi har snakket med mormor (min mor altså) i telefonen, og så onkel, og så mormor igjen. (*) Så har vi lest mer bok, og gått tur med vovven og sjiraffen, leketøy altså, og trillet tur så han fikk sove, og lest mer bok, og han har lekt mer selv. Og klatret på meg, og vi laga middag, og klatra litt til, og… tja… egentlig har vi ikke gjort så mye i dag. Men jeg tror vi har hatt det fint likevel.
Guttungen elsker å lese bok. Dvs, vi peker i bok. Det er mest kjekt med pekebøker nå, få høre  hva alt heter, peke ut ting. Han kan med letthet peke ut bamsen, jordbæret, frosken, ballongen, bilen, bananen, vovven, gullfisken, klokka, telefonen, sofaen, puta, blomsten… Ikke at han kan SI alle disse ordene, men han vet hvilket bilde det er i alle fall. Vi koser oss.
(*) Min bror og hans samboer var på sykehuset for vendigsforsøk i dag, de venter en baby om tre uker som ligger i seteleie. Telefonsamtalen min med min mor ble avbrutt når han ringte henne, deretter ringte han meg, for å fortelle at de hadde ikke klart å vende ham, baken har satt seg for godt fast i bekkenet, så det blir enten setefødsel eller KS, det blir røntgen av henne og ny vektestimering av babyen i løpet av uka, så vår vi se hva det blir til. Det ordner seg vel uansett tenker jeg, ut skal den vesle gutten. Min nevø. Gleder meg til å hilse på ham.
Men, nå er det definitivt nattatid for meg her.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...