søndag 6. september 2009

Søndagstanker

Det er så mye å tenke på.

Det er høst. Vinteren kommer snart. Guttungen trenger nytt utstyr. Han har nettopp fått sine første sko, goretex vintersko, lette, men vanntette og varme. Viktige greier. Har ikke prøvd dem enda da, kjøpte dem i går, men tok dem ikke på i sandkassa fordi jeg ville impregnere dem først, så jeg gjorde det mens guttungen var i sandkassa (Han har noen greier fra reflex som holder ham varm og tørr altså, men de har ingen reel såle, og ettersom han rusler omkring langs rekkverk ogsånn, så kjenner han jo hver eneste stein han tråkker på, som om han gikk på sokkelesten) Og i dag har han bare vært på trilletur, været innbød ikke til sandkasselek synes de store. Men, skoene er klare, når det blir aktuelt.

Så er det dress da. Han fikk en dress i vår, vind og vanntett sies det, og vanntettheten er ikke som regntøy akkurat, han kan faktisk bli lett fuktig av å sitte i våt sandkasse uten at det regner. Men denne er innkjøpt da guttungen var ca 7-8 mnd gammel, og nå er han over året. Han er ikke spesielt stor for alderen, men dressen er størrelse 74, og ikke større enn den trenger å være, knapt nok det.

Til vinteren hadde jeg aller mest lyst på en dress av samme type (dog, muligens annet merke, som kanskje ER vanntett?) så kunne vi justere varmen med ulike kombinasjoner av ulltøy under, ettersom høsten går mot vinter, og vinteren etterhvert går mot vår. Men, slike vår/høstdresser er det ikke mange av på markedet, det er mest forede vinterdresser.

Så finnes det noen dresser med avtagbart for da, det er jo også en løsning. Men, slike har jeg ikke sett noe sted jeg har vært, så derfor falt jeg litt ned på enten en reflex vinterdress, og så en ny reflex vårdress til våren. Eller, en reimatec høstdress. Sistnenvte blir dog dyrere enn de to reflexdressene... Med mindre jeg kan argumentere med at reimatec er VANNTETT, så han ikke trenger regndress... For det er altså av erfaring ikke reflexdressen hans (og den er ikke vasket, så det er ikke mangel på reimpregnering som er problemet, det er først de siste par ukene den har blitt skitten)

Så er evt alternativet en brukt dress da, jeg har funnet en reimatec høstdress til salgs, men den i str 80 mangler hetta si. Fant en i 74 også, men det tror jeg blir for lite, det er nok 80 i reima. (men vinterdress fra reflex, da bør han nok ha 86, for 80 er ikke passe NÅ, og vinterdresssesongen varer lenge enda, den har da ikke egentlig begynt enda)

Hodet kverner med alternativer, og jeg klarer ikke helt bestemme meg...

Men hodet har andre ting å tenke på også. Som f.eks at jeg må forte meg å bli ferdig med dette strikketeppet. Sånn siden terminen til mottaker er om et par uker. Og ikke minst, sånn at jeg kan ta fatt på et nytt. For, i februar skal jeg bli TANTE! (Og, ikke sånn helt utenkelig at jeg føler for å strikke enda ett til enda en baby ikke så lenge etterpå...) Jeg er godt igang med fellingen, men har en god del masker på pinnen enda, så jeg må bare skru opp farta og fortsette.

Sånn går nå dagene. Hodet kverner med enda mange flere tanker, men jeg kan ikke skrive ned alle her nå, da blir jeg sittende her i natt. Og, jeg bør vel heller strikke litt...

Og nei, han går ikke enda. Ikke helt. Ikke mer enn 5-6-7 skritt, og det er noen dager siden han har gjort det også. Men jeg er sikker på at han kommer til å gå når han er klar for det. :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...