søndag 20. september 2009

Ei uke med strikking...


Går "litt" fortere med dette teppet ja...

Bildet er tatt ei uke etter at jeg begynte å strikke på det nye teppet. Med knapt 200 masker på pinnen må jeg kunne si at det har gått fort denne uka. Litt saktere nå i helga enn i uka faktisk, som en konsekvens av at jeg jobbet fredag (jobber jo to dageri uka) og at det ble en del "familietid" i helga, mindre av at jeg strikker mens guttungen leker på gulvet...
Men litt kveldsstrikking blir det nå likevel. Det er vel rundt 20-25 pinner før jeg skal begynne å felle nå. Ikke så mye det. Men det er de drøyeste pinnene da. Det er langt på en pinne, og motivasjonsmessig den tyngste delen.
Men mottaker av det første teppet ble født i natt. Så da har jeg blitt... ehh fått en ny svigerinne. Det blir vel feil å si at jeg har "blitt svigerinne", men min mann har i alle fall blitt storebror. Og teppet henger nå til tørk, så det kan pakkes inn og overleveres når vi besøker dem, antakelig neste helg.
Mottaker av dette lyseblå er min nevø, han er ikke ventet ut i denne verden før et godt stykke inn i det nye året, så jeg har det ikke travelt i så måte, men har jo nye ting å strikke også, så jeg "haster" videre. Og KOOOOOOOOOOSER meg med det, faktisk! Så om dette tempoet holder seg oppe, går jeg snart tom for prosjekter, tenker jeg...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...