søndag 20. mars 2011

En deilig, lat søndag morgen.

Jeg våknet som vanlig rundt seks av ei sulten lita jente. Siden hun sover få cm unna meg var det bare å snu meg på siden og amme. Men broren hadde ikke våknet innen vi var ferdig, så jeg tenkte jeg kunne snike til meg et par minutters søvn.

Det neste jeg vet er at mannen klatret ut av sengen med kommentaren “Jeg skal bare se om guttungen lever.” Det gjorde han naturligvis, han sov. Men klokka var ni! Få minutter senere var han våken og kom inn til oss for ei kosestund.

Og nå sitter jeg i sofaen med ei nystelt lita jente, mens far og sønn blir ferdige på badet, junior har klippet håret, så han må dusjes. FRIVILLIG har han klippet håret, uten hyl, skrik og bestikkelser. Han mente selv han hadde langt hår… det stemte jo, så vi foreslo klipp, og det var han enig i. Far i huset er ansvarlig for denslags, så nå er gutten klippet. Og snart kommer de opp, og så skal vi lage frokost, mannen har snakket om “English Breakfast” med stekt egg, bacon, pølse, bønner, tomat og brød, så jeg ser ikke bort fra at han skal kokkelere litt på kjøkkenet når han kommer opp.

 

Klokka er 10:30 og dagen er såvidt igang. Det er ikke akkurat hverdagskost i et hus hvor det bor to små barn. Men en herlig avveksling!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...