tirsdag 16. november 2010

100 dager til termin!

Ja, i dag er jeg 26 uker på vei. Det er 14 uker og to dager til terminen. Det er 100 dager.

Tiden  flyr. Veldig fort. På tide å begynne å tenke litt på praktiske forberedelser kanskje?

Vi har vogn. Bilsete. Bæresjal, på utlån, men mamma har lovet å sende det sammen med julegavene. Vogge. Dog blått sengetøy. Noe smått tøy som kan brukes av jente på vinteren, men noe usikker på hvor mye, sist fikk vi gutt. I august. Kortermede bomullsbodyer er vel ikke fulltreff for små februar/mars-jenter? Må lete i babytøyet, som i vårt rothus ikke er helt samlet på et sted da, og se. Og se om jeg finner igjen sengetøyet også, det mamma sydde skal jeg bare bytte et lite tøystykke på, så er det til jente. Og det jeg sydde er jo blått, men jeg tenkte vel egentlig jeg skulle sy et  rosa, men hun kan jo bruke det blå også, himmelen ER blå. Også hadde han et rødt. Usikker på laken...

Må sjekke opp i hva vi egentlig har av små bleier, hva vi kan trenge der. Skaffe ny slange til badekaret, for den er ufyselig guffen. (Det skjer noe guffent med i utgangspunktet rent vann, det blir bruuuuuunt!) Begynne å tenke på permisjonsorganisering (må fylle ut søknadskjema til nav, og skrive søknad til jobb, og skaffe de nødvendige vedlegg.)

Og tusen andre ting. På hundre dager.

Men viktigst av alt, ikke glemme å nyte disse dagene, med babyspark i magen, spenningen, forventningen, og det antatt "rolige" livet som ettbarnsmor i forhold til den kommende hverdagen som tobarnsmor!


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...