søndag 21. november 2010

Tror det blir ny vogn i huset.

Eller trille da.

Den nye quinny zapp xtra. Antakelig i rødt. Var og tok på den i går, men de ansatte visste ikke noe om den, og bruksanvisninga hang ikke på vogna, så jeg fikk ikke helt testet ut som jeg ville. Guttungen litt lite villig til å sitte i den, jeg lurer nemlig på om den kanskje er liiiiiitt kort i ryggen for ham, det er ankepunktet, ellers elsker jeg den.

Mannen sier jeg får den om jeg vil (men bare ei ny før jeg må kvitte meg med noe). Det er greit, for dersom denne kommer i hus ryker babyjogger city elite for salg. Jeg klarte aldri venne meg til tvungen fremovervendt stilling, så den vogna ryker ut. Ellers ei topp vogn altså, men jeg liker å kunne ha barnet mot meg.

Og da er zapp xtra genial. Vendbar. Liggestilling. Adapter til bilsetet vi har. Liiiiten i bilen. What’s not to love?

Jeg glemte å spørre om de hadde den i rødt da, men på mail ble jeg i gårkveld lovet at de kunne sjekke på mandag, ellers kan de bestille den til meg, det tar bare ei lita uke. Så muligens, dersom jeg klarer svelge tanken på å bruke penger på vogn til en gutt som er snart 2,5, og storebror (da blir det vel evt søskenbrett på bagvogna tenker jeg…), blir det ny vogn i huset. Og da kommer altså den forrige til salgs. Babyen skal ha emmaljungaen etter storebroren, og Knerten sover ikke på dagtid lenger, så han trenger ikke vogn det er plass til å sove i i barnehagen, det er bare for trilling til og fra. Så vi klarer oss uten den babyjogger-vogna ingen av oss er forelska i. (Men Knerten liker den da, mannen har “pyntet” den med refleksklistremerker med ansiktsmotiv. De kan selvsagt fjernes for neste eier, men egentlig lurt med refleks på ei ellers svart vogn….)

2 kommentarer:

  1. Det er ikke så lett det der med vogner..kjenner meg igjen i det du skriver. Selv har vi en jente på litt over 2 år og venter nr 2 nå i desember. Vi har valgt å kjøpe "ny" (brukt) Emmaljungavogn til den lille som kommer. Dette fordi vi ikke var fornøyd med den vi hadde til kommende storesøster. Den har vi da tenkt å selge. Men det er litt vegring på det fordi da sitter vi igjen med en trille til storesøster, og ingen vogn. Men hun trenger strengt tatt ikke noe annet heller..

    SvarSlett
  2. Det er et poeng det, vi har da ikke vogn til Knerten, bare trille. Som egentlig er nok, men det var det med vinteren da... vinterføre... trilling på vinterføre er ikke noe for triller, mer for vogner, føler jeg...

    Huff, så usikker...

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...