torsdag 28. januar 2010

Tog-strikking er tull i grunn

Ja, seriøst. Jeg tar toget i 7 minutter om morgenen, og 7 minutter på ettermiddagen. To dager i uka. Det går ikke skremmende for fremover med prosjektet mitt da... Forrige uke tok jeg tog bare en dag, og brukte mesteparten av den til å løse floke. I dag fikk jeg strikket, men oppdaget da toget var fremme at jeg må rekke opp en omgang fordi "ekstrafargen" min stakk ut midt i strikketøyet, og det skal den jo ikke...

Dette skulle bare være et kjapt "prøvepar" av pulsvarmere, fort gjort, sånn prototype-sak, siden jeg tross alt ikke har noen oppskrift. Så skulle jeg strikke et par som jeg skulle gi til min mor. Men det kommer til å bli sommerferie før hun får dem, om jeg fortsetter i denne farten... Jeg holder jo fortsatt på med den første i prototypeparet... Og siden det er mitt første prosjekt på magic loop, og også det første med "mønsterfarge" på maaaaaange år, så er ikke reultatet noe å gi bort, dette er  en prototype og et øveprosjekt.

Jeg skulle gjerne skrudd opp tempoet ved å strikke dem hjemme på kvelden, men jeg er jo "litt" på etterskudd med det babyteppet da, etter at jeg oppdaget følgende lille detalj-feil...
Jeg strikket ive i 3 masker, et kast, rettmasker ut pinnen til jeg hadde nok masker. Så skulle jeg begynne fellingen, og strikket ivei: 3 masker, et kast, to sammen, rettmasker ut pinnen. I sikkert 50 pinner. Så skulle jeg telle masker bare for motivasjon, og kom til samme masketall som da jeg sluttet å øke. Instiktivt mente jeg at jeg hadde nok talt feil (var jo avbrutt av guttungen et par ganger i løpet av tellingen) og begynte på nytt, men det slo meg i det jeg talte 1-2-3-et kast er 4, to sammen blir 5, at... seriøst, jeg feller jo ikke med et kast og to sammen, det skal jo være et kast og TRE sammen.... Dette blir et hlet unikt babyteppe med en noe spesiell form, men mykt og luftig og varmt og deilig blir det nok likevel... (Ja, så er du advart, det er ikke helt kvadratisk, så ikke prøv å legge det pent sammen, kjære deg....)

På grunn av denne vesle forsinkelsen, og det faktum at tiden frem mot "deadline" for dette går rasende fort, så synes jeg ikke pulsvarmerprototypen kan få prioritet hjemme. Og derfor blir det togstrikking. Selv om togstrikking er tull igrunn. Men NOE må jeg jo gjøre på der jeg sitter...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...