mandag 11. januar 2010

Magic loop

Jeg har lest om det. Jeg har sett video. Det er logisk, det ser lett ut, det ER ikke komplisert. Neida, det går helt fint. Jeg mener ikke å strikke to like ting på samme pinne, så avansert har jeg ikke blitt enda, men bare det å strikke rundt på rundpinne også for små prosjekter, ikke trenge å bruke strømpepinner, for der kløner jeg sånn.

Og joda, jeg får det til, sånn i prinsippet. Men jeg FÅR synlig slippe mellom pinnene, noe "alle" sier man får MINDRE av på denne måten enn ved bruk av strømpepinner. Jeg må vel øve enda mer da. Så mitt togprosjekt de neste dagene blir muligens å rett og slett LÆRE meg magic loop, skikkelig. SÅÅÅ først kan jeg ta fatt på pulsvarmerene jeg skal strikke slik, for det er jo bare dumt å lage noen som ikke ser pene ut.

Det enkelste ville selvsagt være å strikke dem frem og tilbake og sy sammen etterpå, men jeg VIL mestre denne teknikken, så jeg prøver igjen. (Første forsøk hadde dessuten for mange masker, en pulsvarmer skal jo SITTE rundt hånden.)

Egentlig leggetid, men jeg legger opp masker og prøver igjen... Og rekker sikkert opp igjen og prøver igjen i morgen. Vil, vil, VIL få det til!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...