lørdag 9. januar 2010

Min favorittbleiebutikk

Ja, denne tanken har sikkert ikke de som bruker papirbleier, de har vel ikke en favorittbleiebutikk, med mindre det er noen som har en gunstig bleieavtale de tenker på da. Men det jeg tenker på med min favorittbleiebutikk er ikke en "hver 5. bleiepakke gratis om du har bleiekort du får stempel på" eller noe sånn. Nei, min favoittbleiebutikk har et stort utvalg, fantastisk service og vennlige ansatte som virkelig gjør det de kan for å gi meg det jeg vil ha.


Jeg har skrevet om dette før. Bare se i ander innlegg merket "tøybleier", minst en plass står det at Bleieboden er min favorittbleiebutikk. Virkelig. Det er det flere grunner til. Jeg elsker å sitte der og "vindusshoppe", se på alle de fine bleiene, lese om dem, lese produktomtalene fra andre kunder, lete etter en ny bleiefavoritt. Og når jeg kjøper noe, så er det super service å få. Ja, det har skjedd at jeg fikk en feil bleie, og at en pakke ikke kom frem, men servicen har vært upåklagerlig, og at pakker kommer frem er jo faktisk posten sin feil da, ikke bleieboden, likevel fikk jeg super service og kompensasjon for pakken som ikke kom frem. (Den har til den dag i dag fortsatt ikke kommet, den opprinnelig sendte pakken. Men den nysendte bleien er godt brukt.)

Det skjedde et lite pakke-uhell da vi dro på juleferie. Jeg glemte å ta med papir. Vi har brukt mother ease papir i bleiene til guttungen, sånn i tilfelle han skulle gjøre mer enn å tisse. (Da jeg fortalte min bror om dette ble han forøvrig litt mer interessert i tøybleier, eller i det minste anså han det som hakket mindre utenkelig. Men det blir nok en papirbleiebaby der i huset likevel. Jaja, det er deres valg, om de synes det er mindre jobb å dra med seg pakker med bleier hjem fra butikken til en stadighet, heller enn å stappe dem i maskina noen ganger i uka, så får de gjøre det sånn da. Men da går de glipp av å ha en sånn fantastisk favorittbleiebutikk....)

Vi hadde med noen få papir på ferie, de som hadde vært med i vasken kvelden før. Men rullen med nye papir, den glemte jeg igjen hjemme. Dette ble oppdaget da vi var vel fremme, og vi tenkte "men å få nye, midt i jula? De kommer vel til nyttår..." Mother Ease-papirene var dertil ikke til å oppdrive i butikker lenger. Men jeg tok en sjangs, jeg leste litt produktomtaler og tenkte litt, og valgte meg imse vimse papir. Jeg bestilte dem med co-adresse hjem til mine foredlre, sent på kvelden 21. desember. 22. desember fikk jeg mail om at det var på vei i posten, som brevsending. Og overraskelsen var stor, julaften lå faktisk pakken i postkssa hjemme hos mine foreldre. "Med en liten ting til den som pakker opp også" som min far sa da han åpnet og fant en dumle-karamell.

Jeg elsker å titte rundt inne i bleieboden. Der er stadig små og store nye ting, og en handel der blir aldri helt så liten som jeg hadde tenkt meg. Så er jeg heldig som er gift med en mann som også synes det er greit med tøybleier da, så når jeg sier "han kunne vel trenge i alle fall en ny nattbleie, også har jeg lyst på en ny dagbleie, men jeg klarer ikke bestemme meg for den eller den...." så sier han: ta to til natt, og begge de to dagbleiene du lurer på da :)" Så det er ikke BARE min feil at jeg får med litt mer enn jeg egentlig skulle, når jeg shopper hos bleieboden. (Men, da jeg bestilte papir i juleferien, KLARTE jeg faktisk å bestille bare papir. Det var ikke lett, jeg hadde lyst å slenge med en bleie eller tre... Men siden det helst skulle blir sendt som brev og komme fort frem så klarte jeg la være.)

Om jeg trenger en liten pustepause på jobb, trenger å klarne hodet og tenke på noe annet et lite minutt, bare koble helt ut for å klare å se på saken på nytt... ja da unner jeg meg gjerne en snartur innom bleieboden jeg. Bare titte litt, bare se hva for noe nytt eller spennende jeg kan se. Bare planlegge litt... sånn i tilfelle jeg skulle få behov for nye bleier... sånn kanskje tilfeldigvis han skulel vokse ut av dem? Ja, for tenk, en av de fire nattbleiene våre begynner å bli litt små. Og vi må nesten ha fire, når vi vasker hver 3. dag. En dag til å tørke må de jo også så. Ja... kanskje jeg må ta en titt og se om jeg kan finne en ny, spennende nattbleie?

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...