søndag 24. mai 2009

Ja, så er jeg også igang

Jeg klarte visst ikke å motstå fristelsen, så da har jeg også opprettet en blogg. Helt hva det vil bli skrevet om her, vil vise seg etterhvert. Den som følger med, får se.

Jeg hadde en liten debatt med meg selv, om hvilket "navn" jeg skulle bruke på denne bloggen. Skulle jeg bruke Tara? Som er den jeg er kjent som i tøybleieverden? At jeg tenker på det, gjør vel at de er mulig å skjønne at tøybleier nok kommer til å bli nevnt her fremover... Men, jeg hadde litt lyst å bruke et annet navn... Malama. Dette er et nick min mann valgte til meg en gang for lenge siden, utfra betydningen av det Hawaiiske ordet. Nå er det ikke fordi jeg vil påberope meg å passe det nicket jeg ønsket å forbinde dette ordet til denne bloggen, men pga noe annet jeg har gått og tenkt på ei stund. Noe som også vil være en del av denne bloggen, antakeligvis. (I alle fall mitt neste innlegg, når jeg bare er kommet litt lenger, så jeg kan ta bilde og legge ut)

Det gjelder sånnsett også tøybleier. Og tøybind. Jeg har litt lyst å sy slike nemlig, kanskje selge noen, i alle fall sy noen. Og jeg synes at "malama" er et ord som passer om dette. For meg er denne myke, tørre, behagelige opplevelsen, i motsetning til papir/plast-løsningen, absolutt en kjærlig omsorg.

På tide å definere Malama?
F.eks denne siden:
http://www.noogenesis.com/definition/definition_malama.html

Nå er det en trøtt liten gutt som trenger mamma'n sin, så mer kommer senere

1 kommentar:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...