søndag 27. januar 2019

Hverdagen er litt travel

Og da blogges det lite
Det er ikke det at jeg ikke tenker på det, det er mer det at når ungene er i seng og jeg setter meg i sofaen med en pc. så er det jobb-pc.
Men denne helga har pc'en opphold på kontoret og jeg har fri, så da kan jeg faktisk ta meg tid til litt annet en søndagskveld

Som regnskapsfører jobber jeg jo en del overtid på denne tiden av året. Gift med en mann som også jobber innen økonomi er det en del frister og jobbing på denne tiden. Tre barn har vi fått, og de to eldste av dem deltar på en del aktiviteter. Og vi engasjerer oss i en god del av det. Uken planlegges tidvis nærmest dag for dag, og "det som ikke står i familiekalenderen teller ikke". Det står noe på de neste fire dagene, men fredag er enda blank. Onsdagen peker seg ut som den travleste, som vanlig er det kor 1730-19 og spilletime 1810-1835 som er akkurat lang nok til mellom til at en sjåfør kan kjøre fra den ene til den andre og tilbake. Fint, for kommende onsdag skal altså den som ikke er sjåfør på foreldremøte, oppløring i forbindelse med at eldstemann får utdelt læringsbrett (ipad til skolebruk), onsdag 1815-1915. 1 og 2 klasse fikk allerede fra skolestart, så vi har litt erfaring, men det er noe andre programmer som skal brukes av de som er eldre, vi har jo en femteklassing. De vokser fort, han var ikke store knotten når jeg startet denne bloggen. Jeg hadde min første mammapermisjon da.

Ja, det er mye som skjer og vi henger i stroppen, men det er dette livet vi har valgt, i form av at vi ha valgt å få tre barn og engasjere oss såpass i fritiden deres (og har for tiden både en i styret i bhg og en i fau i år) Travelt, men kjekt. Ungene vokser og skal de ha aktiviteter må vi bidra.

Helgen som kommer er enda blank på kalenderen. Vi får se om den forblir sånn, om vi kanskje kan få til en tur på ski neste helg. Det vil tiden vise...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...