onsdag 19. januar 2011

365 ting ut av huset, første oppdatering


Ja, vi er jo kommet et godt stykke ut i januar, det burde stå noen ting på lista mi nå om jeg skal komme i mål.

  • En gammel hårbørste
  • En Lano dusjsåpe refillflaske. (Ja, jeg vet man kan putte refill i dem, og det gjør vi. Men vi hadde to flasker. Jeg kastet for øvrig sikkert 5 tomme refillposer også, hva får noen til å samle på disse i dusjen??? Men de tror jeg ikke kan telles med på listen her, det er en tyyyyyyynn grense mellom ”ting ut av huset” og regelrett ”kaste søpla”…)
  • 7 flasker med solkrem/aftersun
  • 1 tube zinkkrem som stammer fra Knerten ble født, sikkert 97 % igjen i tuben, da det viste seg at zink ikke var noe for oss.
  • En liten boks med en prøve av en hudkrem, som har lagt i skuffen veeeeldig lenge. OG boksen, som jeg et lite øyeblikk tenkte ”den kan sikkert brukes en gang…”

Listen bærer litt preg av at jeg bedriver en opprydding på badet, ja? Jeg har kommet frem til at det er dumt å ha skapet så fullt av ting vi ikke bruker ”men kanskje kan bruke en gang”, at der ikke er plass til de tingene vi faktisk bruker. (Disse ender derved opp med å stå på den altfor fulle, pitte lille benken ved vasken.) Samme gjennomgang bør absolutt tas av klesskapet vårt også, men akkurat nå prioriterer jeg badet av et par årsaker, for det første er det nok ikke helt feil av Knerten når han kommer inn på badet og utbryter ”OI, her var det mye rot!” og for det andre kommer jeg ikke til i klesskapet på min side for øyeblikket, ettersom vi bedriver en viss omplassering av møbler i forbindelse med at i prøve å lage barnerom, og akkurat nå står derfor sprinkelsengen foran klesskapet vårt på min side (et hemmer meg ikke i hverdagen, ettersom klesskapet altså inneholder alle de klærne jeg IKKE bruker, de jeg bruker har jeg div andre plasser, i hyller på badet og på soverommet, samt i det som Knerten definerer som ”rotet” på badet.)

Jeg har flere ting ”på nippet til å havne på listen også”, deriblant noen tøybleier vi ikke bruker som burde finne seg et bedre hjem, og faktisk noen papirbleier vi definitivt ikke bruker (sånne gratisprøver man får når det kommer en baby i hus…) som jeg tenkte donere til noen… men jeg kjenner ingen med nyfødt baby akkurat nå. Og sikkert halvparten av det som befinner seg i skapet mitt på badet, om jeg bare klarer å komme over denne tanken om at jeg ”sikkert kan bruke det en gang”… Og ideelt sett en god del av det som befinner seg i klesskapet mitt, og mannen sitt, også!

Den som lever får se. Håper å oppdatere listen med nye punkter om ikke så lenge.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...