onsdag 9. juni 2021

Og forsommer-teltingen i hagen er med dette over.

Vi har jo vært på skikkelig campingtur i pinsa, en kjempekjekk tur hvor ungene fikk campe sammen med søskenbarna og besteforeldrene, de andre har vogn da, og oss med telt i midten, men det var kjempekjekt. 


Men de siste par ukene har vi hatt teltet i hagen.  

Jeg har studert knutene på bardunene, inngående. For å kunne gjenskape dem. Speider har jeg aldri vært, men jeg knakk koden på denne knuten. 
 

Derved har jeg fått byttet i alle fall de mest snuble - utsatte bardunene fra kamuflasje-grønn til signal-oransje. Det har gjort underverker for antallet snubletilfeller.


Men nå ser værmeldingen trist ut fremover. Det skal begynne å regne i natt. I morgen forhåpentligvis brukendes vær, en unge skal på fjelltur med skolen, og det skal etter planen være sommeravslutning for speideren ute i skogen.  
Men fredag ettermiddag skal det begynne å regne så mye at skogbrannfaren går over. Hele helga skal det regne og lagt ut i neste uke, egentlig regn de aller fleste dagene så langt langtidsmeldigna går. Og da slutter skolen. 

Vi får se om hagen tørker opp igjen så det blir kjekt å telte noe mer før vi skal på ferie. Ikke at jeg vet når vi skal på ferie eller hvor vi skal på (camping)ferie, men vi skal nå i alle fall på ferie, og noe av den er låst. 

Men for nå er altså teltet tatt ned og pakket vekk. 



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...