onsdag 27. april 2011

Grønnsaksplantene vokser

dåp påske og grønnsaker 087

Påskeferien hadde vært tøff mot grønnsaksplantene mine. Ja, vi tok dem med oss, for uten vann i ei uke hadde de jo i alle fall ikke overlevd (det er gulrøttene et trist bevis på, pappa som var vanningsskjef sammen med Knerten var ikke klar over at det var gulrøtter i kjellerstua i tillegg til disse som sto på kjøkkenet, og de ser ut deretter… jeg tror vi må prøve på nytt…) Men biltur er ikke noe for litt svake blomster, så det var et par av dem som fikk seg en knekk.

dåp påske og grønnsaker 088De hadde jo dessuten blitt for store for de små pottene sine, så derved skred mor til verket. Større potter måtte til, og jeg la litt stein i bunnen for drenering, det har min mor fortalt meg at blomster skal ha i alle fall, så jeg antok det gjaldt grønnsaksblomster også.

dåp påske og grønnsaker 090

Dette er tomatene over i nye potter og knyttet opp for litt støtte. Paprikaplantene står enda i de mindre pottene, for de har ikke blitt så store. De skal snart pottes om de også likevel, men lillejenta hadde ikke tolmodighet til å ligge i vippestolen lenger, så det for bli litt senere.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...