tirsdag 7. desember 2010

Når man bommer litt på klokka...

I går bomma jeg visst litt på tidspunktet jeg skrev inn i timeregistreringsskjemaet  på jobb. Jeg gikk 15.20 for å rekke toget 1535, men hadde skrevet 15.50. Det er ikke kritisk, for det er et excell-skjema som jeg finfint kan redigere i ettertid. Men, det kan få noen litt uventede konsekvenser. Som f.eksa at stykk mamma i gravid-tåke tenker "Jeg hentet i går, jeg skal hente i dag, altså skal jeg gå til samme tid som i går" og fører inn samme tid på skjemaet. Og går til den tiden. altså 15.50. Hellig overbevist om at dette er rett tid å gå for å nå barnehagen. Tar toget 1605, tenker ikke det minste over at dette er feil. Skraper bilen på stasjonen, lar den blåse ren vinduene, og kjører avsted, enker å stoppe innom butikken på veien til banehagen, vi skulle hatt smør, og pålegg, og middag. I det jge ser avkjørselen til butikken kaster jeg et blikk på klokka. 16.25 viser den. 16.25??? Barnehagen stenger 16.30!!!

Jeg dropper den handleturen, og kjører rett til barnehagen, som heldigvis ligger like ved, og rekker da å hente min sønn, om enn som siste barn på avdelinga...

Sliten mamma, sulten gutt, dårlig ide å stoppe på butikken 16:45 da gitt, så en rask gjennomregning i hodet, litt alternative løsninger, jo vi klarer oss. Vi drar rett hjem og lager fiskepinner og nudler til middag. Det synes nemlig Knerten er godt, og det er veldig fort gjort å lage, hvilket er en fordel når man kommer så sent hjem, sulten er vi begge to. Humøret til min elskede sønn er ikke på topp når han er sulten, og han griner for den minste ting, men etter å ha spist en fiskepinne og godt med nudler til er humøret på plass (dette er sånn ca en porsjon for hans vesle mage) og etter ytterligere en fiskepinne og enda mer nudler, så fastslår han at han er ferdig. Litt barnetv (vi må jo se skomakeren, og Tøfflus! Ja, og resten av blånissene etterpå, de siste ti minuttene holder, han følger ikke med i handlingen der likevel, men synes det er veldig kjekt med blånisser og rødnisser!) og så går vi på badet. Men nei, han kan da ikke legge seg uten jogurt. Vil mamma ha jogurt? Det pleier nemlig pappa spise sammen med ham. Men pappa er ikke hjemme, og mamma har slett ikke lyst på, så det er bare Knerten som spiser.  Greit det, og deretter rett i seng, etter en snartur på badet for å pusse tenner da.

Ja, en hektisk ettermiddag. Slik kan det gå, når man bommer på klokka. I morgen skal jeg også hente i barnehagen. Da skal jeg sørge for å gå 15.20 og rekke 15.35-toget, så får jeg handlet litt før jeg henter Knerten, forhåpentligvis litt før to minutter på halv fem...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...