torsdag 3. desember 2009

Lenge siden...

Lenge siden jeg har blogget nå. Det har vært travelt i det siste, med adventsbesøk og denslags. Det medførte at strikkingen ble lagt litt på is også, jeg er ikke så sosial når jeg strikker, og det vil jeg jo gjerne være når vi har utenbys besøk, og dertil var noen av de besøkende også noen av de som skal få noe av det jeg strikket på, så da gjemte jeg bort hele strikkeriene.

Men nå er alle besøkende dradd hjem, og innimellom førjulskos og førjulsstress, skal jeg nok finne tid til litt strikkerier også. Og litt blogging. Også om adventstida og juleforberedelesene.

Jeg har akkurat laget meg en liste over alle julegavene vi skal ordne. Så vidt jeg ser er det 23 stykker (inkludert den til min mann, men ikke den han skal kjøpe til meg, det er vel den eneste han hr ansvaret for) Av disse er det 10 som er bestemt, noen av dem er ordnet. Fire av dem som er bestemt, men ikke ordnet, er kalender med bilde av guttungen på, og det ordner vi på en kveld, dvs, der har sånnsett også mannen hovedansvaret, jeg bare er med på å velge ut bildene, så ordner han til og skriver dem ut på fotopapir.

Men 13 gaver er altså ikke bestemt. En av dem er vel så godt som bestemt, og en annen går nok også greit. Jeg har noen tanker om en til, samt at to av dem er til småbarn, så der blir det klær og en liten gave tenker jeg, bare få klesstørrelsen av deres foreldre, så ordner den seg. Men det er altså likevel 6-7 gaver som jeg ikke ANER hva skal være, og dette inkluderer nesten hele min svigerfamilie... Disse må på toppen av det hele sendes i posten, så de bør ikke være for store/tunge og ikke så innmari knuselige, og dertil må de være klare for å sendes i løpet av neste uke.

Det kan nok bli litt førjulsstress innimellom førjulskosen ja. Det skal lages til rundtom 30 julekort som også skal skrives (og vi må få tatt julekortbilde snart...) som også skal sendes i løpet av neste uke...

Jeg elsker julen, liker juleforberedelser og julekos og adventstid, men det kan nok fort bli litt julestress også.. skal prøve å holde stresset til et minimum, og kose oss masse. Og i helga tenker vi å bake litt :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...