lørdag 24. august 2019

Uventet gjest i teltet

Man kan trygt si at det var en fordel at den ikke var der en morgen jeg våknet i teltet...

Under "innflyttingen" i teltet snublet noen litt i en kant og rev av en hempe jeg stadig har tenkt jeg må sy på igjen, som holder oppe ene siden av sperren/dørstokken ved inngangen. For et må sies, idiotisk etter min mening, det er ikke fluenetting eller annet på hovedinngangen, bare på side-inngangen. Derved  er det faktisk åpent der i front. Og ja, da kan man f.eks få inn en frosk.

På sitt andre besøk, mannen sier han har snakket med den og blitt eng med frosken om at det er best å overbevise meg om at det er den samme (tror han liksom det er bedre at vi har en stam-frosk, spurte jeg, men det fremstår som uavklart) ble den der litt lenge og virket litt tørr innen mannen fikk hjulpet den ut igjen.

I tilleg selvsagt et passe utvalg mygg, fluer, en kakerlakk eller noe sånn av ubehagelig størrelse... Ja, jeg skal helt klart 1)reparere den hempen så man får festet opp den kanten. 2)sterkt vurdere om det er mulig å få festet på en myggnetting på et vis, jeg tenker kanskje sånn som festes med borrelås langs kanten, og lukkes med magnet på midten eller noe sånn? Det hindrer nok ikke alt, men i det minste redusere antallet som kommer inn (og ikke utigjen uten hjelp)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...