onsdag 14. november 2018

God kveldsmat

Når middagen blir litt for lite for mor, ettersom mengden var feilberegnet utfra ungenes sult er det kjekt med middagsrester i kjøleskapet som kan bli en god resevemiddag mens ungene er på aktiviteter rundtomkring.

Når da telefonen fra mannen kommer mens risen nesten er kokt ferdig om at trafikken står bom stille så han kan ikke så ansvarlig for å kjøre ungene hit og dit, jmf kartutsnittet til venstre her, så ryker fort matrestene, og den nykokte nestenferdige risen inn i kjøleskapet og blir god kveldsmat noe senere i stedet...

Onsdager har vi annenhver uke den enkle logistikken at en unge skal på kor 10-12 minutter hjemmefra i mot øst 1730-19 og en unge skal på fløytetime 10-12 minutter hjemmefra mot vest 1810-1835 og den tredje ungen ideelt sett skal legge seg før sju. Da pleier far i huset å tå for kjøringen, mens jeg legger lillemor.

Det vise seg dog at den leggetiden kan bli noe forsinket når mor er distrahert.

Jeg tok altså med meg jentene i bilen og slapp den eldste av dem av på korøving og dro hjem for å hente eldstemann men mannen kom nå heldigvis hjem i tide til å kjøre ham til spilling og hente på kor etterpå. Derved laget jeg meg mat.

Rester av strimlet oksekjøtt og rester av en grillet kylling ble stekt sammen med en gulrot, og den nesten ferdige-risen ble bare slengt oppi og varmet sammen med kjøttet. Litt ekstra vann og lokk på den en stund så ble risen bra den før det hele fikk steke seg ferdig.

Ja, det var god kveldsmat. Når det ble kombinert med netflix mens den lille jenta jeg ideelt sett skulle legge putlet med sitt, så kom brått familien hjem og lurte på.... skulle ikke du legge henne? Åja. Jo. Det skulle jeg.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...