søndag 29. juli 2012

Risp i hagen.

Det er noe av det jeg liker veldig godt med det nye huset. Hagen. Det er ripsbuskene som står nederst i hagen.

Vi gjorde jo det stuntet å kjøpe huset utsett, vi sendte mine foreldre på visning. Pappa sier han sa at der var "noen ripsbusker",  i mitt hode hadde jeg lagret det som fire. Jeg fastslo da vi hadde flyttet at det var nok åtte, og ved nærmere ettertelling i dag, noen har vokst inn i hverandre så det var ikke så synlig, men der er nok minst ti.

Langt mer rips enn vi kan klare å plukke og benytte oss av. (Herved inviteres den som måtte ønske det til å plukke rips hos oss. Ført til mølla. Det er dog ikke alt som er modent enda.)

Men det er jo deilig da, å kunne si til ungene at de fritt kan få plukke så mye bær de vil. Egentlig var disse to i sandkassa. Den befinner seg bare noen meter utenfor bildekanten. Men de tar gjerne en liten tur eller tre ned i buskene og plukker seg litt bær underveis.

(Og ja, begge har visst valgt "billy-stil" på hodeplaggene denne dagen, helt ned i øynene.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...