tirsdag 3. mai 2022

Da håper jeg dette var erleria, og at den ikke blir noe mer

 Innleget mitt om stareria og erleria har mange lest, så det er nok flere som hr googlet de begrepene denne våren.  

Det var vel stareria da den snøen som kom, men da satser jeg på at dersom dette er erleria, så er den over nesen like fort som den kom . For ette bildet tok jeg i dag før lunsj, men før arbeidadagen var omme, var det hvite taket  tørt. 

Og nå vil jeg helst ikke ha mer snø*! Nå vil jeg heller kunne blogge om camping-utstyrs-testing i hagen. Eller på tur.  Jeg håper vi kommer oss på pinse-campingtur i år også. To år nå har vi hatt telt og to år hr vi hatt strålende fin pinsecamping.   (Nja, det var kjøpt i 2019, men i august og bare brukt hjemme det året, så det er sommeren 20 og 21 vi har campet)

Lantidsværmeldinga på accuweather antyder ikke akkurat en helt tørr pinse, men vi får se, det er nå en måned til.  Den KAN jo endre seg :) 

Men tremånedersvarslet for juni-august antydet vel også "vått og kjølig" for i alle fall første del av perioden, så det er vel muligens heller sensommercamping vi burde sikte på sa de som skal ha peiling på vær. Jeg avventer og ser. 

Tankene surrer rundt det å få plass i bilen og ulike veier til målet. Men første punkt er egentlig aller helst å få litt oversikt over hva vi skal ha med, og da hadde litt hagecamping vært finfint det :)  I tillegg til at ungene synes det er gøy da, absolutt. Mor for sin del håper egentlig den yngste  er gammel nok til å tørre å sove der med bare søsken i år.  For tross alt, jeg liker å campe altså, men...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...