tirsdag 6. september 2011

Snart, snart…

snart kan jeg vise frem et ferdig strikketøy igjen.

Ja, jeg ER ferdig med et, men det er jo babyteppet som jeg først vil at babyen skal få før jeg viser det frem. Men straks er ullbuksa ferdig også, den blir ferdig i kveld. Spørs bare om jeg får blogget den, siden mannen sier det ikke blir noe pc mellom 20 og 22 for da skal han se fotball på den…

Problemet da er at da er jeg faktsik tom for strikketøy!

Jeg har noen småprosjekter jeg har planer om, som jeg kan prøve meg litt på, og så skal jeg jo strikke blånisseluer, men jeg har ikke sett noe til det i butikkene enda (må jo ha oppskriften og garnet) Så et sånt stort, skikkelig prosjekt har jeg ikke.

Ingen “babyteppemottakere” som har varslet at de er gravide. Knerten passer enda både heldressen, monsterbuksa (visstnok ikke blogget?) og kjekkasgenseren sin. Mikro har en deilig ulldress til vinteren, som min tante strikket til Knerten da han ble født, og div annet også.

Rett og slett… jeg er litt i beit for større oppgaver. Nå som det er høst, og jeg har lyst å strikke!!!

7 kommentarer:

  1. Jeg har mange prosjekter å strikke, men mangel på motivasjon så du kan godt få noen av meg? :P

    Neida, men blir spennende å se hva du har strikket. Jeg synes alltid det er så gøy å endelig blir ferdig med et strikkeprosjekt, særlig å se det bli tatt i bruk. Du er flink som orker å lage teppe. Jeg leker med tanken, men orker ikke å hive meg på et sånt evighetsprosjekt.

    Om dagen jobber jeg med en barselgave til stesøsteren min som venter 2.mann når som helst! :D

    SvarSlett
  2. Sånn helt teoretisk så har jeg jo skrevet en plass på denne bloggen at jeg strikker for salg/på bestilling. Det har jeg bare gjort to ganger, så det er absolutt mest teoretisk, men kanskje det er det jeg burde sparke litt liv i igjen? Sånn siden jeg på et vis har mer motivasjon enn prosjekter?

    Det pleier jo å ordne seg med prosjekter da, når jeg er tom for strikketøy, så går det noen dager, så har jeg flere igjen. Men sånn akkurat nå, er jeg tom. For ullbuksa ligger i ullkur nå.

    SvarSlett
  3. Hmmm...... Nå satte du meg i tenkeboksen... Fristet jo litt å sette bort noe av strikkingen :P Kunne du tenkt deg å strikket noe på bestilling, og isåfall hva kunne du strikket og hvor mye skulle du hatt for det?

    Tusen takk for den fine listen over hva slags vintertøy dere har til Knerten. Veldig kjekt å se hva andre har valgt å bruke. Faktisk ikke prøvd krinkelull før, men skal holde øyene åpne for det når vi er ute og titter :)

    Heldige du som bor så nære janus-fabrikken. Har sett på nettsiden deres tidligere og de har så mye fint jeg ikke har klart å finne i butikk. Tør ikke å bestille over nettet heller, sånn i tilfelle vi bommer på størrelsen.

    SvarSlett
  4. Krinkelull er et janus-produkt, strikket så det blir litt "boblete", du finner det både i babykolleksjonen og i Ridder slitesterk-kolleksjonen for litt større barn. Deilige bukser, dresser og jakker, Knerten har hatt alle deler, i år har han to bukser og ei jakke av det.

    Jeg er veldig heldig som bor nær janusfabrikken ja, de har jo ALT de lager (og nettsidene deres er ikke helt oppdaterte, de har fått en del nytt i det siste) og dessuten feilvare som er nedsatt, ofte uten at det er store/spesielt synlige feil på dem.
    Skjønner at du ikke tørr å bare bestille, for det er ikke lett dette med størrelsen. Janus er generelt stor i størrelsen, men ikke er de konsekvent heller. Knerten har som sagt to bukser i krinkelull. Den ene er fra babykolleksjonen, str 100. Den andre er fra Ridder Slitesterk, fra i fjor, str 90. Og de er sånn ca eksakt like lange i beina! 100 i RS er vesentlig større enn 100 i baby. Så man blir ikke klok på det uten å se klærene, og måle opp mot noe. (Jeg tar somrregel ikke med meg Knerten, det orker jeg ikke, men årets ulltøy er kjøpt inn ved at jeg prøvde på ham noe hjemme som var passe, så fant jeg frem den i butikken, og tok med meg rundt som "mal" som jeg målte alt mot, litt større enn den ville være fint, litt mindre var for lite.


    Hva jeg kan strikke på bestilling... tja, litt av hvert bare det ikke er for komplisert (Jeg har ikke akkurat strikket så mye med fargemønster enda, så det tror jeg at jeg bør øve på til eget bruk først, for å si det sånn) Jeg har jo strikket bukse, genser, heldress, jakke, lue, votter, raggsokker... enten ensfarget, stripet eller i multifarget garn (en del av det finner du bilder av her på bloggen, under "ferdige sgtrikketøy") så om det er noe du vil ha strikket kan vi jo snakke om det. Jeg tenker en pris som dekker garnet og litt for jobben avhengig av hvor avansert det er (noen fortalte meg engang 50 øre løpemeter med garn, men det runder jeg gjerne nedover, siden jeg ikke strikker så avanserte ting med mange farger somregel) Naturlig nok mindre for et par votter som jeg strikker på en kveld, enn en heldress som tar "noe lenger tid"...) Åpen for forslag og "diskusjon av pris" altså.

    SvarSlett
  5. Hei, beklager så sent svar. Snakket med sambo angående det å sette bort noe av strikkingen og fikk som svar at han synes jeg burde bare strikke mer :-/ Jeg får prøve å gjøre som han sier og strikke mer, men er jeg treg så skal du ikke se bort ifra at du kanskje får en bestilling eller to. Skal iallefall prøve å få unna småplagg nå også får vi se hva det blir til. Lagde en hals da vesla var i bhg her om dagen som ble aaalt for liten så kan gå tregt dette :))

    Har forresten tatt frem tøybleiene igjen, fikk så dårlig samvittighet her om dagen så nå skal vi prøve å la tulla gå med tøybleier når vi er hjemme :)

    SvarSlett
  6. Du, ikke tenk på det.

    jeg har begynt på å strikke votter jeg skal tove, til Knerten i alle fall, og muligens noen flere, kan jo kanskje legges ved div julegaver til små kjente, ypperlig til restegarn (jeg har jo masse totråds lammeull, de skal egentlig strikkes i tretråda lanolingarn, men lanolin tilsetter jeg glatt selv, og dobbelt tråd av totråds blir finfint det. Kommer snart bilde tenker jeg, er igang på nummer to.)

    Du strikker jo selv, så du klarer finfint å strikke det dere trenger, tenker jeg. At jeg tilbyr meg å strikke litt ekstra for de som ønsker det, i tider da jeg har mer tid enn pågående prosjekter, er jo egentlig bare sånn som jeg gjør for gøy, og slett ikke noe jeg hverken gjør for å bli rik eller fordi jeg absolutt trenger noen ekstra strikkeprosjekter. Antar det egentlig er mest aktuelt for dem som ikke strikker selv, siden jeg jo ikke akkurat strikker de mest avanserte prosjekter heller...

    SvarSlett
  7. Så bra :) Fikk litt dårlig samvittighet når jeg først antydet at kanskje jeg skulle bestille litt strikking, for så å ikke skulle det. Hater å "gå imot det jeg har sagt" når andre påvirkes av det om du forstår. Fikk endelig kommet i gang med et skikkelig prosjekt igår. En langermet kjole. Kanskje ikke det mest praktiske vinterplagget, men jenter må jo ha kjoler hehe.

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...