søndag 9. januar 2011

Helgebesøk

Ja, vi har hatt besøk i helga. Kjempekoselig. Litt stress i forkant, og ikke den helga det passet aller best, men impulsitivitet og fleksibilitet funker fint det, så da hadde vi det da kjekt likevel.

Det begynte onsdag mens jeg enda satt på jobb, og visste jeg måtte være der noen timer til… Da ringte mobilen min, min bror lurte på hvilke planer vi hadde i helga? Jo, altså, jeg jobber mye hele uka, fredag er det juletrefest i barnehagen, og lørdag skal hunden til dyrelegen, ellers er det jo handling, første helga etter juleferien (for sånne slappfisker som oss=mye klesvask…særlig altså siden jeg har jobbet en del timer ekstra denne uka…) Men en avklaring med mannen, joda, han var enig, ikke den helga det passet best, men om de tok det som det var, så kunne de jo komme. Så jada, “huset ser ikke ut, jeg jobber for mye til å rekke å gjøre noe med det, vi har jo litt ting vi skal denne helga, men dere kan komme om dere tar det som det er”. Og så var det meg som da trodde at helga begynte når min bror var ferdig på jobb på fredag, at min svigerinne hadde fri var nå greit nok, men han pleier jobbe en del… men atte, jeg hadde glemt at han begynte i pappaperm på mandag. så de tenkte starte på torsdag etter frokost ja… Frokosten deres ble litt sen, så de kom litt sent, men det var egentig greit nok, jeg var på jobb til klokka hadde passert seks (og jeg begynte klokka sju, så jeg var ganske sliten da…) og kom meg hjem i tide til å gjøre litt overfladisk rydding, mannen også altså, men først var det jo Knerten som skulle i seng, men vi fikk da gjort det aller vesentligste. (Ja, rotete var her likevel, altså!)

Fredag dro jeg på jobb før de sto opp, det tror jeg faktsik gutta mine gjorde også, og så var de ute når vi kom hjem, vi bare puttet i oss mat kjapt og dro tilbake til barnehagen på juletrefest, men SÅ var de hjemme når vi kom hjem, og Knerten og fetteren fikk leke litt før det var leggetid. Stor stas syntes begge to, man kunne klart se på glisene til min nevø at han syntes det var stas med Knerten, selv om han ikke sier så mye, han blir jo ikke et år før neste måned. Men en smilende gutt er han!

Lørdag fikk de leke mye, og de var ute i akebakken sammen. Lillegullet i babyakebrettet Knerten fikk i fjor, Knerten på sitt nye. Dog var den yngste trøtt, så det ble ikke lenge for ham, han ville sove litt han. Tulle og leke og kose, og etter at de små var i seng fikk vi store prate og skravle og le.

Etter frokost i dag satte de nesen hjemover, og helgas besøk er over. Det var kjekt. Hektisk, men kjekt. Det blir litt stress i forkant av slike impulsbesøk, men senker man skuldrene, aksepterer at rot er bare rot, klesvasken kan vente en dag til, og heller prioriterer tid sammen med de man ikke får sett så ofte, så blir det veldig kjekt likevel!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...