lørdag 22. januar 2011

Prosjekt barnerom endelig skikkelig igang.

Ja, endelig er vi kommet skikkelig igang med prosjektet barnerom. Knerten sitt soverom. Har snakket om det lenge, begynt å rydde (det er jo brukt som stor rotebod…) og sånn, men det ligner ikke på noe barnerom.

I går dro vi på ikea og kjøpte kommode til ham. Malm-kommode, den høyeste av dem. Det ble svart. Vi hadde tenkt hvit, men de var tomme for hvite, så da ble det svart. (De er –20% denne uken, så derfor var det rett og slett litt større etterspørsel enn vanlig, og vi kom på salgets nest siste dag…)

I dag har far og sønn montert kommode. (Jeg har bilde av det, men da må jeg slå på en annen pc for å få det inn fra kameraet, så det kommer nok ved en senere anledning, jeg har bare ei kort pc-pause nå, før jeg skal ned og putte klær i den.) Jeg har nettopp strøket navnelapper på en diger bunke arveklær (Barnehagen skjønner ikke at klær merket med onkelens navn tilhører Knerten, nemlig…) som skal få plass i den nye kommoden.

Min kjære snakke med vår sønn under middagen (som var hans kveldsmat) i dag om at i morgen skal de flytte senga hans inn dit. Bare så det er sagt, den senga har han ikke sovet i på… mange måneder. Mange. Troen på at han skal ligge der i morgen er ikke så stor hos meg i alle fall.

Men vi er i alle fall igang med prosjektet. Når vi en gang kommer i mål skal det komme bilder av resten også. Jeg innredet hele rommet i hodet i morges (Gutta sov så lenge, jeg var jo helt overrasket når jeg våkna fem på sju, og alle andre sov. Og mer overraska når jeg en halvtime senere hadde ommøblert store deler av huset mentalt, og fortsatt var den eneste våkne, sånn utenom lillejenta i magen da altså…) og jeg tror det skal bli bra. Men jeg er ikke sikker på hva slags seng han skal få seg der. Det er ikke meninga at den sprinkelsenga skal være en permanent løsning i alle fall, men sånn for nå er det nå den sengen han har.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...