tirsdag 2. juni 2009

Tirsdagstanker og litt sånn

Ja, så sitter jeg her enda en gang og ser fotballkamp, ikke helt fornøyd med resultatet, denne gangen.
Strikker på ullbuksa jeg altså ikke er ferdig med enda, for etter at det bildet ble tatt og lagt ut, var det altså pakking, og neste morgen reiste vi bort. Vi kom ikke hjem før i gårkveld, så det er først nå jeg har fått mulighet til å ta opp strikketøyet igjen. Derfor gjenstår det fortsatt ganske mye strikking før den er ferdig, men det går da fremover.

Knappepressa mi kom forøvrig i dag. Dvs, den kom på fredag, flere timer etter at vi kjørte avsted på pinsetur, så jeg fikk henta den i dag. Så derved har truseinnleggget jeg sydde fått knapp i seg, og jeg gleder meg til å fikse flere knappe-greier. Å sette i knappen var lettere enn jeg hadde trodd, dette blir kjekt.

Føler at dette innlegget burde hatt et par bilder, kanskje "så langt har jeg kommet på ullbuksa nå", og bilde av pressa og alle knappene mine. Kanskje truseinnlegget med knappene på plass også...

Men jeg er ikke helt sikker på hvor kameraet mitt er etter pinseturen, eller overføringskabelen. Og for å være helt ærlig, jeg ble å bruke mye mer tid på surfing enn strikking i kveld, så ullbuksa har ikke kommet så mye fremover at det er noe å vise frem...

Dagens oppdatering på barnehagefronten tyder på at jeg mer stadig økende sannsynlighet kommer til å bli delvis hjemmemamma fra høsten av. Planen da var jo å prøve å strikke og sy litt småting for salg. Om noen vil kjøpe noe av det jeg lager da... Ikke fordi jeg tror salg av slike ting kan erstatte lønna fra jobben min (selv som statsannsatt tjener jeg nok mer enn jeg kan klare på slike småting) men mest fordi det vil gi meg en følelse av å gjøre NOE... Og fordi det er gøy, da :)

Vi får nå se, både hvorvidt det på mirakuløst vis ordner seg på barnehagefronten og hvorvidt jeg klarer få opp produksjonshastigheten så det blir noe som kan selges, og om det i så fall er noen som vil kjøpe det...

Men enn så lenge, så får jeg vel strikke videre på denne ullbuksa som er til min sønn. Han trenger den.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...