lørdag 6. juni 2009

Lørdag, latskap og "pliktstrikking"

Ja, dette begynner nesten å bli latterlig... jeg syntes liksom ikke jeg kunne skrive mer før jeg kunne vise bilde av den ullbuksa, som vel burde være ferdig snart... Vel, den nærmer seg i alle fall, nå er spørsmålet i hovedsak rett og slett om jeg har nok garn igjen, eller om jeg strander på "bare nesten nok". Jeg har en annen farge på vrangborden da, så det er bare snakk om 8 pinner til, det holder kanskje...

Jeg "pliktstrikker" litt på denne, fordi jeg 1) vet at det hadde vært greit om den ble klar til bruk snart, 2) føler at jeg absolutt burde legge ut bilde av den snart, og 3) har så mange andre prosjekter på gang, ikke minst da de babyteppene jeg har bestemt meg for å strikke til kommende babyer. Jeg tok meg kanskje litt vann over hodet der.... Jeg har jo strikket babyteppe til min sønn, og det tok ganske lang tid, og føltes som et lite evigvarende prosjekt, men det var jo oppløftende fordi det var til BABYEN MIN! Vel, nå er det ikke til babyen min. Og med et sånt evigvarende prosjekt er det nok greit å ha noe annet på pinnene inniemllom også, om jeg går lei, men den første babyen som skal få slikt teppe er ventet i september, det er jo ikke sååå lenge til da, mener å huske jeg strikka i tre mnd på det teppet til min sønn jeg, og da hadde jeg ingen baby å ta meg av, og jeg var delvis sykemeldt en stund også...

Men, sånn går nå dagene. Jeg SKAL bli ferdig med denne ullbuksa. Håper bare jeg ikke går tom for garn, i så fall blir det litt ekstra av den "vrangbordfargen" tenker jeg...

Ellers har dette vært en lørdag i stor grad preget av latskap. Vi har handla, det har vi. Og for all del, mannen har vært flink, han har vaska ene husveggen (vi skal male i sommer) og lagt om dekk på bilen (Ja, altså, vi har piggfrie vinterdekk, men det var jo i seneste laget å legge om likevel da...) Mens han gjorde det, tok jeg med meg guttungen på lekeplassen jeg... Vel, han koste seg, og det er jo gjerne det viktigste...

Skal vi se, kanskje jeg skulle strikke videre da... jeg VIL bli ferdig med den ullbuksa i kveld. Og sånn i mellomtida ser jeg elles på tv, og sløver... altså, litt mer latskap...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...