onsdag 9. februar 2011

Garn og stoff!

 

Ja, nå er jeg klar for å lage mer til lillejenta. Her er “råstoffene”:

garn og stoff 001Først har min mann vært på garnbutikken for meg, og fått tak i et nøste til til de små babysokkene. Ja, for all del, jeg trenger slett ikke et helt nøste til de sokkene, så det kan bli noe mer av det også etterhvert. Men det er jo kjekt å få ferdigstille sokkene i alle fall. Og gjett hva? Han grov dypt i hyllen og fant til og med samme fargekode Smilefjes

 

garn og stoff 002Og så har jeg vært på stoff og stil. Jeg sydde jo et sengesett til Knerten da han ble født, så jeg hadde lyst å sy ett til lillejenta også. Jeg fant ikke helt sånn stoff som jeg hadde tenkt meg, noe rosa med et søtt mønster på, siden jeg har et blått med søtt mønster på jeg sydde av til Knerten. Men her er altså fangsten.

garn og stoff 004

Og et lite nærbilde av det med mønster på, det er ikke så lett å se, men det er små, lyserosa elefanter.

Nå er stoffet sydd for kanten og klar til vask, men vaskemaskina er opptatt med en emosjonelt sett unødvendig, om enn praktisk fornuftig, bleievask, så stoffet må vente.

Jeg får vel heller ta løs på garnet da, det trenger ingen forbehandling Smilefjes

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...