fredag 4. februar 2011

Andre dag av permisjonen… sliten

Ja, altså andre dag av permisjonen min er også en planleggingsdag i barnehagen. Og det er jo greit, da kan jeg og Knerten kose oss hjemme, sant? Planen var jo at jeg skulle rydde og vaske kjøkkenbenken i går, og bake boller med ham i dag. Vel, benken er ikke helt klar for boller, men det kunne den greit blitt på kort tid. Men boller? Tviler…

En del av meg tenker “nei, det rekker vi jo ikke, det er jo straks middag og så er det leggetid”, så ser jeg på klokka at det er over to timer til middag, selv en tidelig middag…Og derved fastslår jeg at vi trenger et måltid før middag, hvilket henger sammen med at vi spiste lunsj klokken 11, hvilket igjen henger sammen med når vi spiste frokost, hvilket er forklaringen på hvorfor jeg er så trøtt og sliten og føler at det snart burde være middag, for vi starta dagen litt tidlig i dag…

Kanskje vi egentlig burde bake boller? Det hadde jo vært godt. Men jeg er så trøtt, og guttungen leker med alt mulig rart, så jeg vet ikke… Men mat må vi i alle fall snart ha, kjenner jeg. Og jeg må sjekke om vi har noe som kan bli middag til oss to (siden mannen antydet at han skulle jobbe til etter Knertens leggetid) eller om vi må på butikken også, men jeg tror vi skal klare oss med det vi har. Jeg skulle gladelig puttet ham i vogna og trillet en tur, men da kommer han til å sovne, så tidlig som han sto opp, og da blir det bare tull i kveld, og jeg orker ikke en trøblete leggetid etter en lang dag, så vi dropper alle søvndyssende aktiviteter, derved utgår butikken om vi kan.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...