onsdag 3. november 2010

Jordmorkontroll overstått

Ja, da har jeg vært hos jordmora i dag.

Vi er ikke enige om hvor langt jeg er kommet da, hun sier 24+0, jeg sier 24+1, og det mest fantastiske ved dette er at hun mener, i likhet med meg, at terminen er 24. februar og er 40+2. Hvordan torsdag 24. februar er 40+2 når onsdag 3. nov er 24+0 vet jeg ikke, hun får jo da torsdager til å være x+1, ikke x+2. Menmen, ungen kommer når den kommer uansett.

Blodtrykket er nesten akkurat som forrige kontroll, 105/60 (var 110/60 sist, og 100/80 på første kontroll) Urinprøven var “ren”, SF-målet (størrelsen på livmora) 22 cm, som er akkurat på den røde gjennomsnittstreken for uke 24. Hjertet til lillejenta slo fort og fint, og jm mente til og med å kjenne at hodet ligger ned. Hun har nå god plass til å turne rundt der inne enda, så hun skal vel snu seg litt rundt før hun slår seg til ro. Vekta mi har endelig begynt å rusle oppover, så da var jm fornøyd med det også.

Deretter gikk jeg på legekontoret og fikk tatt influensavaksinen, siden gravide er en risikogruppe som anbefales å ta den i år. Så er nå det også gjort. Også fikk jeg avtalt tid for glukosebelastning om tre uker også, siden min mor har diabetes er jeg i risikogruppe 1 og må rutinemessig ta glukosebelastning. Ikke det jeg gleder meg mest til, men et par timer på venteverelset burde da la meg komme godt videre på teppet jeg strikker til henne… Det strikkes et par pinner pr tur på toget, så detvokser ikke så rasende fort, men jeg fikk da unna litt i dag også (måtte sitte 20 minutter etter vaksinen) og er nede i 150 masker på pinnen nå. Et stykke igjen, men det går fremover. På  hjemmebane jobber jeg videre med dressen til Knerten, den burde snart være klar til bruk, vi er igang med november, men det er et stykke igjen.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...