mandag 22. november 2010

Halsen ferdig i det minste

PB220303-1

Ja, da er en svært enkel hals, strikket med tykt garn på tykke pinner.

Den er helt uten oppskrift, bare fritt etter eget hode og justert underveis, fordi den ble litt større enn tiltenkt. De øverste/nederste (etter preferanse) 2-3 cm er derfor litt videre enn resten. Egentlig ganske greit. Den er litt lavere enn jeg anser som optimalt, men garnet tok slutt. Den er 12 cm høy, mange synes kanskje det er nok, ettersom den er ganske tettsittende? Jeg minnes at min bror mener jeg har unormalt lang hals…

Ja altså, tettsittende, omkretsen er ca 45 cm, litt mindre enn tilsiktet. Men siden den er meget fleksibel, ribbestrikket som den er, er det absolutt ikke noe problem. Jeg tror den skal varme godt i de kalde dagene som er meldt.

Fabulerer på å strikke flere, andre farger, litt andre “mønster”, vi får se. Litt kjedelige som mulige julegaver, gjerne. Og for “simple” for salg tipper jeg, mannen takler ikke noe rundt halsen, og grense for hvor mange jeg trenger.

Dressen er så godt som ferdig, men der er ca tusen tråder å feste, så nå gir jeg meg for i kveld. Jeg fordrar ikke å feste tråder, og det er så MANGE av dem! Så bilde av den kommer ikke før i morgen.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...