mandag 22. november 2010

Av og til skulle jeg ønske togturen til/fra jobb var litt lenger.

Ja, altså, jeg ønsker meg ikke lenger vei til jobb. Bare at togdelen av den var lenger. Det tar meg en halvtime fra jeg går hjemmefra til jeg er på kontoret på morgenen. Hvor lang tid det tar hjem er helt avhengig av om jeg skal hente Knerten i barnehagen, handle etc, men den effektive reiseveien er altså en halvtime. Av dette er selve togturen 7-8 minutter. Toget er nemlig effektivt rett gjennom fjellet. Det hadde tatt mye lenger tid å kjøre rundt.

Turen til jobb består av å kjøre til togstasjonen, det tar  meg vel 6-7 minutter, parkere og gå inn på stasjonen, det tar et par minutter det også. Så setter jeg meg på toget, og det helst et par minutter før toget skal gå, jeg har en avtale med bekkenet mitt om at jeg ikke gjør noe dumt, så gjør ikke det noe dumt. Å løpe etter toget er å gjøre noe dumt, så slikt bedriver jeg ikke, derfor vil jeg helst ankomme perrongen før "dørene lukkes" kan høres... Så tar altså selve togturen ca 8 minutter, og deretter bruker jeg 10-12 minutter på å gå til jobb. Det er jo ikke så ille reisevei til jobb det altså. Men jeg skulle ønske togdelen var lenger.

For på toget strikker jeg. Iskald kommer jeg inn på toget og kjenner varmen omslutte meg, jeg finner meg et sete, tar av meg hanskene og plukker frem strikketøyet mitt. Akkurat nå er det ganske deilig å ha et ganske stort ullteppe å strikke på, det varmer litt i fanget der det ligger, selv om det begynner å bli litt vel stort. (Men det gjør ikke noe, jeg gjør det nok ferdig i morgen på legekontoret likevel, så jeg skal ikke dra det med meg på toget stort mer)  Fingrene varmes av ullgarnet som glir over pinnene. Teppet blir et par pinner lenger mens tankene flyver avsted, og toget raser gjennom tunnelen. Bare avbrutt av at kontrolleren komme for å se på togkortet mitt at det er gyldig. Men så altfor fort er vi fremme, strikketøyet må pakkes ned i veska, hanskene komme på, og jeg må ut i kulden igjen.

Akkurat den tiden jeg sitter på toget og strikker, det er den behagelige delen av turen til og fra jobb. Den liker jeg.
 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...