mandag 6. desember 2010

Å være hjemme er visst ikke mye kjekt…

Knerten fikk jo altså omgangssyke natt til torsdag. Torsdag var det helt greit å være hjemme med pappa. Fredag var det min tur, men gutten mente han ville i barnehagen. Jeg forklarte at siden han hadde vært syk måtte han være hjemme, men vi skulle kose oss. Lese bøker, se tv, bygge lego, leke med tog… Ja, det gikk da på et vis.

Lørdag morgen våknet jeg til følgende samtale.

Mamma, i dag er jeg ikke syk mere, sa knerten

Neida, bekreftet jeg, det er du ikke, bekreftet jeg

Da kan jeg gå i barnehagen!

Nei, vet du venne, beklager, men i dag er det lørdag…

NEEEEI, ikke lørdag, barnehagen er ikke stengt, jeg skal i barnehagen!

Det var nå engang lørdag da, så han måtte finne seg i julegaveshopping i stedet. I gårkveld kom det fra gutten ved leggetid: Skal i barnehagen! Ja, bekreftet jeg, i morgen skal du få gå i barnehagen. Det var en blid gutt i morges, som gledet seg veldig. Tror han savnet vennene sine ja, det er ikke like gøy med mamma lenger….

1 kommentar:

  1. Jammen godt han trives sååå godt!
    men kanskje litt rart for mor og far... ;)

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...