fredag 1. juli 2011

Tomater!

Små, grønne, og neppe gode enda.

P7010351Men det er tomater. Jeg viste dem til Knerten i dag. Jeg sa de var små, men han mente det var to store og de andre var små. Vel, ja et par er større da. De som kom først. Men store er de ikke. Nå er ikke dette en type tomatplante som får STORE tomater, det er cherrytomater, så de skal være små, men ikke helt så små da. Jeg forklarte ham at det blir tomater, men at vi må vente til de blir større, og røde, før vi kan spise dem. Men at når de blir røde, da kan vi spise dem, for da er de ferdige tomater.

P7010353

Ikke verdens beste bilde, dette. Men det er altså i alle fall fem små tomater på den nederste blomsterklyngen her. Og det er en på den som ses langt der oppe også. Og mange flere knopper som ikke har blomstret enda på den. Og enda et par klaser til som ikke har begynt enda. Jeg er spent på hvor mange tomater vi evt får ut av dette.

Den tomatplanten som står inne, den står altså fortsatt inne, og blomster i i alle fall to klaser, og har et par til den også. Den TRENGER større potte (og bedre/lenger blomsterpinner, den vokser jo sidelengs…) men det er det ikke plass til i vinduet, så da må den ut. Jeg er litt småskeptisk til det, selv om denne her altså klarer seg fint ute. Kanskje jeg tar sjangsen i helga, det er meldt riktig så varmt og sol i morgen, det kan jo være en grei overgang for den.

2 kommentarer:

  1. Morsomt å følge med på tomatene dine. Får lyst til å prøve meg på noen selv når jeg har plass og mulighet til det.

    Ble håpfull da jeg så du skrev det var meldt fint så sjekket værmeldinga for her vi bor... Regn :-| *skuffa*

    Dere får ha en fin helg og lykke til med å sette ut tomatplanten :)

    SvarSlett
  2. Hei igjen.

    Ville bare fortelle at jeg har gitt deg en liten award på bloggen min :)

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...