lørdag 30. januar 2010

Pulsvarmer-krøniken...

Ja, det blit nok maaaaage innlegg om disse pulsvarmerene før de er ferdige...

På vei hjem på toget torsdag måtte jeg rekke opp et par runder grunnet en feil. Også var jeg jo ikke fornøyd så jeg tok litt til, ja, jeg tok hele greia, for jeg fikk ikke til å plukke oppigjen maskene, da hadde jeg nok trengt en ekstra pinne eller en heklekrok, og det hadde jeg ikke på toget... Så jeg begynte på nytt. Og da uten mønsterfarge, for den laget både floke på toget og feil på toget, det ble rett og slett for mye kluss, så nå strikker jeg dem ensfarget (offwhite) Dette er vel det fjerde forsøket eller noe sånn, de to første tatt opp pga for mange masker. En liten anelse usikker på om det kanskje er liiiiitt mange masker dette også, jeg husket jo ikke hva jeg hadde hatt.. Strikker med 55 masker nå mener jeg. Eller er det 45? Hmm, må telle før jeg begynner på den neste, skjønner jeg. Å strikke uten oppskrift krever kanskje hakket mer konsentrasjon enn "bare strikker litt på knappe ti minutter to ganger for dagen 2 dager i uka", men noen sier meg at om jeg hadde hatt en oppskrift ville jeg jo aldri husket hvor langt jeg hadde kommet...

Jaja, på babyteppet går det også fremover, men det er et godt stykke igjen enda da. Antakelig ikke nok tråd på nøstet, så jeg må finne litt mer etterhvert, men det er ikke noe stort problem. Det har jeg. Og ellers har jeg nøstebarnbutikken et lite kvarter unna. Med bil da altså.

Ja, sånn går nå dagene...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...