torsdag 13. september 2018

Men hva skal bloggen nå dreie seg om?

Ja. Det er jo en naturlig tanke når jeg har tatt oppigjen bloggingen.
Det har jeg jo gjort på grunn av litt skrivelyst og at det var gøy og at jeg liker å mimre tilbake så da er det vel kjekt å skrive mer jeg kan mimre ved senere.
Jeg har jo blogget om stikking langt mer enn jeg har strikket. Og det kan jeg gjerne fortsette med. Men så er det jo det da at da må jeg jo faktisk nesten.... Strikke.
Jeg lot tankene vandre litt i dag og det dukket opp tanker om juleforberedelser og  baking og oppskrifter. Sikkert inspirert at et innlegg ikke langt under dette.
Jeg husker de julekakene. Jeg og eldstemann bakte dem for vi var hjemme alene. Jeg hadde tatt fri fra jobb og han fra bhg pga innskriving på skolen. Det var rimelig fort gjort så da bakte vi julekaker og koste oss. Det er bare det at den gutten som altså ble innskrevet på skolen den dagen... Han går i femte klasse. Så årene har gått.
Men det er litt tidlig på høsten å skrive om julekaker enda.
Såplaner og slå spirer er det enda lenger til. Og høsten har nok tatt knekken på årets sånne krumspring. Som ikke var så mange.
Jeg kom til å tenke på å skrive litt om matpakkeinspirasjon, for det er noe som er meget aktuelt her i huset for tiden. Med unger med dårlig matlyst.
Og da kom jeg på at jeg i min mimring jo har sett at meget populære innlegg har vært om hjemmelaget ripsgele, bringebærsyltetøy og matmuffins. Sistnevnte hadde jeg faktisk glemt, men de må vi prøve igjen. Det er nok ikke dumt å samle litt av hva vi prøver. Sånn til neste gang jeg har glemt det og trenger inspirasjon.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...