søndag 8. mai 2011

Jeg elsker å arve klær!

 

Det er jo rett og slett en liten gullgruve. Eller ikke liten heller, se bare på dette her! 016

Dette er innholdet i tre poser vi arvet nå før påske. Det er klær fra våre barns tante og onkel, de har nemlig en onkel som er et år eldre enn Knerten, og ei tante som er halvannet år eldre enn Mikro.

015Blandt gobitene finner man en reimatec-dress som blir god for Mikro til høsten, ei ytterjakke til Knerten, en masse bukser og bodyer til dem begge, en del ulltøy og div annet.

Og dette er ikke første gangen vi arver fra dem nei. Dette ble levert da e kom hit til dåpen (men ikke pakket ut før i dag rett og slett fordi vi dro rett på påskeferie og posene ble plassert på loftet når de kom, og etter påske har vi vasket oss ajour etter ferien, men nå var tiden inne for å åpne posene) Et par uker før den tid kom en stor norgespakke med klær i de to minste størrelsene, og når vi var på juleferie fikk vi med oss omtrent samme mengde som det vi har pakket ut i dag. Knerten har arvet klær derfra minst en, om ikke to ganger før den tid også.

Vi trenger nesten ikke kjøpe klær til ungene vi. Noe bommer jo litt på sesongene, særlig for Mikro som er født på en annen årstid enn tanta, Knerten og onkelen har bursdag bare med et par ukers mellomrom. Også er det litt yttertøy, og sko selvsagt. Og nye penklær til spesielle anledninger. Og en del ull, særlig til Knerten (Ja, denne gangen kom det en del ull, men de har naturig nok spart det meste av ulla fra eldstemann til lillejenta, så det er bare enkelte utpregede gutteting som har kommet tidligere) Jeg er jo også litt ullfanatiker og bruker mer ulltøy på ungene enn gjennomsnittet…

Men det er jo helt luksus rett og slett å ha så stort utvalg i “hverdagsklær” sånn helt uten å trenge å kjøpe det. Slikt må en jo bare elske. (I alle fall for en sunnmøring som meg, penger spart er penger tjent Smilefjes som blunker )

Sånn en helt annen ting: mannen kjøpte oss en ipad som kom for ei ukes tid siden, men jeg har ikke installert noe bloggeverktøy der, og ikke har jeg bildene der sånn i utgangspunktet heller, så vips så har det ikke blitt så mye blogging i det siste.

Jeg hadde jo store planer om innlegg om dåpen, om påskeferien, og om den nye buzzadorkampanjen jeg er med på. Men fra dåpen mangler jeg rett og slett de bildene jeg ville bruke (for de er ikke tatt med mitt kamera, jeg hadde ikke kamera den dagen) og ellers har det vel mest bare blitt utsatt, vi får se om det blir den neste uka. Dessuten er det snart på tide å vise hvor store grønnsakene mine har blitt igjen. Tre av jordbærfrøene spirer nå, og jeg så tegn til at det snart kommer opp noe ute i verandakassa med sukkererter i også, så stay tuned, det bør komme noen innlegg om såvel grønnsaker som de andre nevnte tema neste uke, og kanskje litt annet også?

1 kommentar:

  1. ipad! <3 Det ønsker jeg meg også! :)
    Og: OIII, så masse fine klær! Heldige småtassene som har tante og onkel så nært i alder! :D Herlig!

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...