mandag 18. oktober 2010

Strikkeskravling


Strikkeprosjektlisten er endelig oppdatert til å vise at kjekkasgenseren er ferdig.
Den er også tatt i bruk. Passform og størrelse helt perfekt for brukeren. Bilde av det hele skal jeg prøve å få på plass i kveld.

Listen skal også vise at jeg har begynt på et nytt prosjekt. Ulldressen til Knerten. Jeg er litt spent på hvordan den egentlig blir seende ut, med dobbel tråd av et multicolormix-garn som ikke begynte på samme sted i fargeskalaen på de to nøstene.. Spennende er det i alle fall. Har hittil strikket 10 cm vrangbord nederst på ene foten, skal legge ut bilde når jeg er kommet liiiiitt lenger, eller muligens i kveld bare for å vise hvordan det er så langt.

Jeg "leker alenemor" det meste av denne uken, mannen er bortreist 2*3 dager i løpet av halvannen uke, 4 dager denne uka og  to neste. Det medfører gode muligheter for strikking på kvelden, ettersom overskudd til fornuftige ting som husarbeide sikkert er litt fraværende etter at Knerten er kommet i seng...

Jeg koser meg med strikkingen jeg, men merker meg at familien er overrasket over at jeg hadde dette i meg. Ja, jeg var jo aldri en strikker i oppveksten, mye preget av at mamma ikke strikket, så jeg ble ganske god på å brodere da... Men strikketrangen våknet i meg når jeg ble gravid med Knerten, og den har bare vokst seg sterkere ettersom han vokser til, jeg er veldig glad i ulltøy, og ser at han trenger det, så da får jeg lyst å strikke det. Og med en ny mageboer på plass er det bare å henge i, mange små og store prosjekter svirrer i hodet.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...